شناسهٔ خبر: 52376090 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قاتل سقزی از قصاص رهایی یافت

تلاش‌های ده ساله اعضای شورای حل اختلاف شعبه زندان شهرستان سقز بالاخره نتیجه داد و فرزندی که مادر خود را به قتل رسانده بود،در نهایت از قصاص نفس رهایی یافت.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - معاون توسعه حل اختلاف کردستان از صلح و سازش یک فقره پرونده قتل عمد در شهرستان سقز خبر داد و گفت: یکی از ظرفیت‌های شورا‌های حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده‌های مرتبط با قتل و قصاص نفس است که بدین منظور شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان تشکیل شده است که به امور مربوط به زندانیان توجه ویژه می‌کنند.

بهادر اسدی می گوید: با توجه به نگاه ویژه ریاست معزز قوه قضائیه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید ایشان در خصوص استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در حل و فصل خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضایی استان با جدیت این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

او با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شورا‌های حل اختلاف است گفت: از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند تقدیر می کنیم.

معاون توسعه حل اختلاف کردستان گفت: در سال جاری این پنجمین پرونده قتلی بود که با کمک خدای متعال و تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد و انشاالله این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری با تلاش اعضای زحمتکش و دلسوز شورا‌های حل اختلاف مجددا شاهد این قبیل موارد باشیم.

انتهای پیام/م

نظر شما