شناسهٔ خبر: 52371614 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه کشورمان با حسین ابراهیم طه دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفتگو و در باره مسایل جهان اسلام تبادل نظر کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی عصر روز پنج شنبه با حسین ابراهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی درباره 
مسائل جهان اسلام و امت اسلامی، روند روابط و همکاری دو و چند جانبه بین کشورمان با سازمان همکاری اسلامی و بازگشایی نمایندگی کشورمان نزد این سازمان و برخی مسائل منطقه‌ای مورد اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برای بازگشایی نمایندگی کشورمان در نزد دبیرخانه این سازمان در جده، به برخی مسائل و مشکلات جهان اسلام اشاره کرد و نقش وی را به عنوان دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در حل مسائل و مشکلات جهان اسلام بسیار موثر دانست. 
 امیر عبداللهیان با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم در منطقه و جهان اسلام هستند و ایفای نقش موثر کشور‌های بزرگ اسلامی در کمک به حل مشکلات امت اسلامی تاثیرگذار است، ابراز امیدواری کرد گفتگو و همکاری بین دو کشور به حل و فصل مشکلات منطقه و جهان اسلام کمک نماید.
حسین ابراهیم طه دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفتگوی تلفنی با استقبال از بازگشایی و مشارکت فعال نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نزد این سازمان، نقش ایران به عنوان عضو موسس و فعال در سازمان همکاری اسلامی را بسیار مهم و موثر خواند و تاکید کرد این سازمان بدون مشارکت و همکاری فعال همه کشور‌های اسلامی قادر به حل مشکلات جهان اسلام نخواهد بود و ما از همه برادران و اعضاء خواستار حمایت کامل از این سازمان هستیم.
دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی با اعلام حمایت از برگزاری روند گفتگو‌ها بین ایران و عربستان سعودی تاکید کرد که بروز مشکلات فیمابین کشور‌های اسلامی موجب تاسف و ناراحت کننده است و این سازمان کشور‌های مسلمان و برادر را به صلح و گفتگو دعوت می‌کند. 
وزیر امور خارجه کشورمان در پایان این گفتگو از آقای حسین ابراهیم طه جهت سفر به کشورمان دعوت کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

نظر شما