شناسهٔ خبر: 52369070 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

سوییچ به پرفروش‌ترین کنسول خانگی تاریخ نینتندو تبدیل شد

پیشی گرفتن از Wii / videogameschronicle

صاحب‌خبر -

چندی پیش از این برای شما گفتیم که به‌ زودی نینتندو سوییچ به موفق‌ترین کنسول خانگی نینتندو تبدیل می‌شود، اکنون این کنسول توانسته به صورت رسمی این کار را انجام دهد.

در جدیدترین گزارش مالی نینتندو ذکر شده است که سوییچ توانسته تا ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ۱۴۰۰) ۱۰۳.۵۴ میلیون دستگاه فروش داشته باشد که آن را به پرفروش‌ترین کنسول خانگی نینتندو تبدیل می‌کند. پیش از این Wii با ۱۰۱.۶۳ میلیون دستگاه، موفق‌ترین کنسول خانگی نینتندو سوییچ بود. بنابر گزارش سایت VGC، فروش این کنسول نسبت به سال گذشته افت داشته که نینتندو دلیل اصلی آن را کمبود تراشه‌های کامپیوتری می‌داند.

هنوز هم ورژن اصلی و استاندارد نینتندو سوییچ بیشترین محبوبیت را دارد و با ۱۱.۷۹ میلیون دستگاه، ۶۲٪ از کل کنسول‌ها فروش رفته کمپانی در سال پیش را تشکیل می‌دهد. نینتندو سوییچ لایت و اولد نیز به ترتیب ۳.۹۹ و ۳.۱۷ میلیون دستگاه فروش داشته‌اند. سوییچ اما راه زیادی برای تبدیل شدن به موفق‌ترین کنسول تاریخ این کمپانی ژاپنی دارد. DS (با ۱۵۴ میلیون دستگاه) و Game Boy (۱۱۹ میلیون دستگاه) دو کنسول دستی پرفروش نینتندو هستند. دیگر کنسول‌های پرفروش تاریخ پلی استیشن ۴ با ۱۱۶.۶ میلیون دستگاه و پلی استیشن ۲ با ۱۵۵ میلیون دستگاه فروش هستند.

نینتندو سوییچ نینتندو سوییچ

پرفروش‌ترین بازی‌های این کنسول در ۹ ماه گذشته Pokémon Brilliant Diamond/Shining Pearl با ۱۳.۹۷ میلیون نسخه، Mario Kart 8 Deluxe با ۷.۹۶ میلیون نسخه، Mario Party Super Stars با ۵.۴۳ میلیون نسخه و Animal Crossing: New Horizons با ۴.۹۹ میلیون نسخه بودند. این کنسول در ژاپن ۲۴.۳۶ میلیون دستگاه، در آمریکا ۴۰.۱۲ میلیون دستگاه، در اروپا ۲۶.۹۸ میلیون دستگاه و دیگر نقاط جهان ۱۲.۰۹ میلیون دستگاه فروش داشته است.

ویجی‌موبایل: فکت‌های جالب ماینکرفت و بهترین شوترهای موبایلی

تماشای ویدیو از یوتوب ویجیاتو

videogameschronicle

نظر شما