شناسهٔ خبر: 52364998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

وزیر بهداشت در مشهد:

آمادگی ۱۰۰ درصدی بیمارستان‌ها برای مقابله با اومیکرون

اقتصاد ایران: مشهد-وزیر بهداشت: در طول پنج ماه گذشته ، ۱۳۴ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است که رقم بالا و مناسبی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، دکتر بهرام عین‌اللهی امروز در حاشیه آیین بهره برداری از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت، نخستین مرکز درمانی تمام الکترونيک کشور در مشهد، در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر مراکز درمانی کشور و کارکنان همه بیمارستان‌ها برای مقابله با اومیکرون در آمادگی ۱۰۰ درصدی به سر می‌برند.

 

وی گفت: مدیریت مقابله با موج ششم کرونا در کشور با سویه اومیکرون به صورت قرارگاهی عمل خواهد کرد و همه مشکلات و برنامه ریزی‌ها رصد و بررسی شده  است و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا قانونی و قابلیت اجرایی دارد.
دکتر بهرام عین‌اللهی راه اصلی مقابله با اومیکرون مقاوم کردن مردم از طریق واکسیناسیون است، این در حالی است که بیشتر افراد این بیماری را به صورت خفیف و با علائم شبیه سرماخوردگی تجربه می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون جلو ویروس اومیکرون را نمی‌گیرد، اما می‌تواند از شدت بیماری و مرگ و میر آن بکاهد.
دکتر عین اللهی با اشاره به افتتاح بیمارستان ولایت در مشهد گفت: این بیمارستان هوشمند و اتوماتیک در ارائه خدمات، با دستور مقام معظم رهبری و مساعدت و کمک‌های معظم له ساخته شده است.
وی ادامه داد: در قالب خدمات هوشمند، بسیاری از معاینات و اقدامات به صورت الکترونیکی و بدون کاربرد کاغذ و نسخه انجام خواهد شد و امیدواریم این خدمات در تمام کشور گسترش یابد.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور در راستای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت است که این طرح در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به تازگی در مشهد رونمایی شد.
بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد به بهره برداری رسید.

ساخت این مرکز درمانی که طبق استاندارد‌های روز دنیا و با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع در پنج طبقه ساخته شده، ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است که شامل واحد‌های پاراکلینیکی و بخش‌های اورژانس، ۶ بخش بستری، هشت اتاق عمل و چهار بخش آی. سی. یو است.

نظر شما