شناسهٔ خبر: 52359189 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر؛

اکشنی که کمدی از آب درآمد/ حضور محمد علیزاده در برج میلاد برای تماشای «برف آخر»/ رقابت تنگاتنگ شبکه‌های صداوسیما برای دعوت از مهمانان و سینماگران

سومین روز از جشنواره فجر با نمایش دو فیلم «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری و «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب سپری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش دو فیلم «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری و «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب سپری شد. در سانس اول جشنواره که ساعت یک آغاز می‌شود فیلم «برف آخر» روی پرده رفت که داستانی درونی و انسانی درباره تعامل انسان با خود و محیط اطرافش داشت که توانست نظر مثبت مخاطبان خانه جشنواره را به خود جلب کند. 

از آنجا که مشاور و سرمایه‌گذار این فیلم احسان علیخانی مجری برنامه عصر جدید بود انتظار می‌رفت وی برای نمایش این فیلم در خانه جشنواره حضور پیدا کند که این اتفاق رقم نخورد و تنها محمد علیزاده خواننده موسیقی پاپ به همراه عوامل به برج میلاد آمد. 

وی درباره حضورش در جشنواره گفت: من عاشق سینما هستم و همیشه سینمای ایران را به صورت جدی دنبال می‌کنم. امروز هم به دعوت عوامل فیلم «برف آخر» به جشنواره آمدم که امیدوارم بتوانند نتیجه و ثمره تلاش‌های سخت و طاقت فرسای خود را ببیند. 

نکته جالب نشست خبری فیلم «برف آخر» اظهارات مجید صالحی بازیگر فیلم بود که بیان کرد به دلیل اینکه دیر به برج میلاد رسیده است نتوانسته فیلم را ببیند و از خبرنگاران خواهش کرد به همین دلیل از او سوالی نکنند. 

در سانس دوم اکران در خانه جشنواره فجر فیلم «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب نمایش داده شد که محصول بنیاد سینمایی فارابی بود. این فیلم که در ژانر اکشن ساخته شده است به دلیل محتوای اغراق شده و مبتدیانه خود تبدیل به یک اثر کمدی شده بود که با واکنش منفی اهالی رسانه و منتقدان روبرو شد. در زمان نمایش این فیلم در سالن اصلی مرکز همایش‌ها صدای خنده‌های مکرر تماشاگران باعث شده بود که این فیلم اکشن ناخواسته به یک فیلم کمدی تبدیل شود. رامین سهراب کارگردان این اثر که یک ایرانی دو رگه است، با ساخت این اثر اولین تجربه خود را در عرصه کارگردانی و بازیگری پشت سر گذاشته است. 

با انتقال نشست‌های خبری به سالن اصلی به نظر می‌رسد نظم بهتری در زمان نشست‌های خبری به وجود آمده اما همچنان ضعف مدیریت و برنامه ریزی در تمامی برنامه‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر مشهود است. 

تاخیر در آغاز نمایش فیلم‌ها، انبوه آدم‌های نامرتبط با رسانه، جدی گرفته نشدن پروتکل‌های بهداشتی و بی‌نظمی‌های حاکم در خانه جشنواره سبب شده تا نقد جدی به برنامه ریزی برای برگزاری این دوره از جشنواره در محافل مختلف خبری و رسانه‌ای مکررا به گوش برسد. 

اینطور که پیداست وظیفه استقبال از مهمانان و مدیریت اقدامات اجرایی جشنواره به طور کامل به محمد حمیدی مقدم مدیر مرکز گسترش واگذار شده است و او میزبان سخنگوی دولت علی بهادری جهرمی در روز سوم برگزاری جشنواره شد. در عمل به نظر می‌رسد حمیدی مقدم جایگزین مسعود نقاش زاده به عنوان دبیر جشنواره شده است و تمامی فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مرتبط با وی را عهده دار شده است. 

با توجه به حضور گسترده شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و راه اندازی استودیوهای مستقر در مرکز همایش‌ها، رقابت تنگاتنگی میان برنامه‌ها برای دعوت از سینماگران و مهمانان جشنواره در جریان است. مدیران شبکه‌های مختلف سازمان صداوسیما نیز در ساعات پایانی شب و همزمان با پخش برنامه‌های مختلف سری به برج میلاد می‌زنند و در جریان روند امور قرار می‌گیرند و در قالب مهمانان ویژه جشنواره به تماشای برخی آثار می‌نشینند.

نظر شما