شناسهٔ خبر: 52358336 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «آینه در آینه» در موزه هنرهای معاصر تهران وعده داد

فراهم کردن بستری برای گسترش هنرهای تجسمی

صاحب‌خبر -
گروه فرهنگی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در حاشیه بازدید از نمایشگاه «آینه در آینه» در موزه هنرهای معاصر که به ارائه آثار نفیس هنرمندان نسل انقلاب می‌پردازد، با اشاره به اهمیت موضوع هنرهای تجسمی و همکاری بین دستگاهی برای گسترش این هنر، گفت: «ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بستری را فراهم کنیم تا سایر دستگاه‌های دولتی هم پای کار آمده و برای گسترش هنرهای تجسمی اقدام کنند.»
محمدمهدی اسماعیلی در ادامه تأکید کرد: «ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از حوزه هنرهای تجسمی دو اقدام ویژه در نظر گرفته‌ایم که بر همین اساس نخست خرید آثار و حمایت از هنرمندان این عرصه مدنظر است و سپس ما در پی فعالیت‌های جدید در عرصه اقتصاد فرهنگ و هنر هستیم که یکی از برنامه‌های اصلی ما در وزارتخانه خواهد بود.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: «در ۳۷ برنامه اصلی دولت یکی از برنامه‌ها مربوط به حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر است. در همین راستا کار بزرگی انجام شد و آن هم تصویب قوانینی برای اختصاص بودجه‌ و اعتبارات برای هزینه در حوزه فرهنگ و هنر در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است. با این مصوبات نهادهای دولتی و اجرایی بخشی از بودجه و اعتبارات خود را برای هنر هزینه می‌کنند. تلاش می‌کنیم با ایجاد ساختار و راهکارهای حقوقی از فضاهای جدید اقتصاد فرهنگ و هنر بهره ببریم.»
رئیس شورای هنر گفت: «در حال حاضر فضا برای کار فرهنگی مهیا است و ما باید تکالیف خدمات فرهنگی و هنری را تعریف کنیم، زیرا دولت توجه جدی به مقوله هنر دارد. از این رو فضا را گشوده‌ایم و کارهای خوبی هم در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای صورت گرفته و در مسأله هنرهای تجسمی هم باید این ارتباطات تقویت شود.»

نظر شما