شناسهٔ خبر: 52357587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

امیرعبداللهیان خطاب به همتای اماراتی: اسرائیل تهدیدی برای همه کشور‌ها و منطقه است

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی با «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای گفتگو کرد.رئیس دستگاه دیپلماسی ایران حضور اسرائیل در منطقه را تهدیدی برای کل کشورها و منطقه خواند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این گفتگو روابط دو کشور را مثبت و رو به پیشرفت توصیف کرد و اظهار داشت: دیدار و رایزنی های خوبی بین مقامات دو کشور برقرار شده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران یمن اظهار داشت: ما معتقدیم تداوم جنگ و گسترش درگیری ها و منازعات به نفع هیچ یک از طرف ها و منطقه نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تهدیدی برای کل کشورها و منطقه خواند.

وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: باید تلاش کرد تا عوامل بحران آفرین نتوانند در منطقه جای پا پیدا کنند.

وزیر امور خارجه امارات در این گفتگو اظهار داشت: دولت امارات بر توسعه روابط خود با ایران جدی است و استمرار گفتگوهای دوجانبه را در زمینه های مختلف ضروری می داند.

وزیر امور خارجه امارات عربی متحده درخصوص بحران سیاسی در یمن گفت: ما تلاش داریم تا همه طرف های یمنی را برای رسیدن به راه حل سیاسی با پشتیبانی سازمان ملل تشویق کنیم.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما