به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، تویوتا گفته که با طراحی این خودرو هیدروژن الکتریکی، هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری، طراحیهای متفاوتی را پیادهسازی خواهد کرد. سواری و هندلینگ آن جزو مزایای این خودرو به شمار میآید و تنها مشکل این است که میرای نمیتواند از مناطق فاقد ایستگاههای سوخت هیدروژنی، دور شود. به همین دلیل، میرای و همچنین رقیب اصلی آن، هیوندای نکسو، در حال حاضر فقط در کالیفرنیا فروخته میشوند. میرای در تریم پایه ارائه میشود. از جمله ویژگیهای استاندارد داخلی این خودرو میتوان به صندلیهای گرمشونده و قابل تنظیم برقی، ورود و احتراق بدون کلید، روکش چرم مصنوعی و صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی 3/ 12 اینچی اشاره کرد.
تویوتا میرای از منبع الکتریکی سلول سوختی نیرو میگیرد، به این معنی که هیدروژن (که در واقع میتواند از کود گاوی گرفته شود)، توسط سوخت پیل سوختی به الکتریسیته تبدیل میشود. سلولهای سوختی با جدا کردن الکترونها از اتمهای هیدروژن، الکتریسیته ایجاد میکنند. در ادامه، هیدروژن برای ایجاد آب به اکسیژن متصل خواهد شد، در حالی که الکترونها موتور الکتریکی را نیرو میدهند.
اما موتور الکتریکی میرای 182 اسب بخار نیرو تولید میکند که همه آن از طریق یک گیربکس تک سرعته مستقیم به چرخهای عقب ارسال میشود. تویوتا ادعا میکند که میرای برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 1/ 9 ثانیه زمان نیاز دارد، با این حال ماهیت فوری انتقال قدرت موتور الکتریکی باعث میشود که هنگام رانندگی در شهر احساس هیجان بیشتری داشته باشد. میرای 2022 دارای کابینی خاص است که با نمای بیرونی آن مطابقت دارد.
تویوتا چندی پیش اعلام کرد که طی سال 2021 معادل 1/ 10 درصد افزایش فروش داشته و برای دومین سال متوالی پرفروشترین خودروساز جهان شده است. تویوتا گفته با احتساب فروش زیرمجموعههای خود به نامهای دایهاتسو و هینو در سال 2021 معادل 5/ 10 میلیون دستگاه خودرو فروخته است. رقیب اصلی تویوتا در بازار خودرو گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان است.
دانلود با کیفیت
نظر شما