شناسهٔ خبر: 52346779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آخرین خبرها از جشنوارۀ فیلم فجر در اصفهان

دوازدهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان، با اکران ۱۶ فیلم از ۲۲ فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ، از ۱۵ تا ۲۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

رمضانعلی معتمدی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری دوازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان که صبح امروز (چهارشنبه، ۱۳ بهمن‌ماه) در سیتی سنتر برگزار شد، گفت: چهلمین جشنواره فیلم فجر که از دیروز در تهران  آغاز شده، در اصفهان  و همزمان با دیگر استان‌ها از روز جمعه ۱۵ بهمن آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

او  ادامه داد: افتتاحیۀ جشنواره فیلم فجر در اصفهان، ساعت ۱۰ صبح فردا با حضور مسئولین و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در گلستان شهدا برگزار می‌شود.

معتمدی با اشاره به تأمین ۱۶ فیلم از ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ در اصفهان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، توضیح داد: پردیس سینمایی سیتی‌سنتر و بخش خصوصی برای تأمین شش فیلم باقیمانده اعلام آمادگی کرده‌اند و در صورت  موافقت اتحادیه تهیه‌کنندگان، همۀ ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ در اصفهان اکران می‌شود.

مدیر کل ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از فعالیت سه درگاه، برای خرید بلیت فیلم‌های این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: سایت‌های سینماتیکت، ایران‌تیکت و گیشه هفت برای خرید آسان بلیت‌های جشنواره فعال هستند.

معتمدی افزود: فیلم‌های جشنواره فجر در چهار سالن اکران می‌شود و  دو سالن در سینماهای ساحل و فلسطین و دو سالن در پردیس سینمایی سیتی‌سنتر میزبان تماشاگران خواهند بود.

او  با اشاره به ظرفیت بالای استان اصفهان در تهیه و تولید آثار سینمایی گفت: توجه به تقویت این ظرفیت‌ها ما را بر آن داشت که در بخش جنبی دوازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان شش فیلم بلند ویدئویی تولیدی استان را اکران کنیم که جزئیات آن در جدول پخش آثار جشنواره منتشر می‌شود.

مدیر کل ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جشنواره فیلم فجر گفت: تلاش ما بر رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی است و در این دوره جشنواره طبق  پروتکل اعلام شده،  از ۶۰ درصد ظرفیت سینماها استفاده می‌شود.

معتمدی در این نشست، به برگزاری اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی نیز اشاره  کرد و توضیح داد: این جشنواره همزمان با هفتمین دوره جشنوارۀ فیروزه با چهار موضوع هدایای فرهنگی، اسباب‌بازی، نوشت‌افزار و عروسک در حال برگزاری است و تا ۲۱ بهمن ادامه خواهد داشت.  

رضا دهقان، سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در ادامۀ نشست خبری و با بیان اینکه تنها فیلم‌های راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ در اصفهان اکران می‌شود، گفت: تهیه‌کنندگان به علت کاهش فروش فیلم‌ها در زمان اکران، چندان مایل به اکران استانی آثار در جشنواره فجر نیستند، اما با رایزنِی‌ها توافقاتی حاصل شده است.

او با اشاره به اینکه سال‌های قبل هر فیلم سه سانس اکران داشت، اظهار کرد: امسال هر فیلم در چهار سانس اکران می‌شود. هر روزِ جشنواره به نام یکی از شهدا نامگذاری شده و در جدول اکران نیز با این اسامی مشخص می‌شود.

دهقان دربارۀ برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه جشنواره توضیح داد: کارگاه‌های «مهارت‌های فنی در فیلمسازی»، «کارگردانی سینمای مستند» و «ایده و موضوع در فیلم کوتاه» با رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ بهمن برگزار می‌شود. 

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اعلام کرد که اسامی فیلم‌ها، جزییات اکران و مبلغ بلیط به زودی بر سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما