شناسهٔ خبر: 52335127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

علمای جهان اسلام درگذشت آیت‌الله گلپایگانی را تسلیت گفتند

مرجع علیقدر شیعیان عراق و دیگر شخصیتها و علمای برجسته جهان اسلام و محور مقاومت ارتحال آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید بامداد امروز (سه شنبه) به ملکوت اعلی پیوست. وی که به شیخ المراجع معروف بود، از چندی قبل دچار بیماری شد و در بیمارستانی در قم بستری بود. پیکر وی بعد از تشییع در قم، طبق وصیت، برای تدفین به شهر کربلا منتقل خواهد شد.

نخستین دبیری شورای نگهبان قانون اساسی با حکم امام راحل (ره) ازجمله مسئولیت‌های سیاسی این فقیه برجسته حوزه‌های علمیه بود. صافی گلپایگانی ۳۰ بهمن ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان متولد شده و داماد آیت‌الله‌العظمی سید محمدرضا گلپایگانی از مراجع عظام تقلید بود.

شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و محور مقاومت ارتحال مرجع عالی‌قدر جهان تشیع را تسلیت گفتند. حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار پیامی اعلام کرد: خبر ارتحال فقید عالی‌قدر، مرجع عظیم‌الشأن مرحوم حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (ره) بسیار سخت و ناگوار و تأسف بار بود. آن عالم برجسته و استاد کم‌نظیر حوزه‌های علمیه از استوانه‌های استوار و اعلام رفیع علمی و اخلاقی جهان اسلام بود که در عمر شریف و پربرکت خویش همواره از مرزهای عقیدتی و علمی دین و سنت نبی مکرم اسلام (صلی‌الله علیه وآله) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) با براهین متقن و ادله محکم و لحاظ شرایط زمان و مکان دفاع کرد.

وی افزود: آثار پرتعداد و گران‌بهای مکتوب، سوابق درخشان سلوکی و رفتاری و تربیت خیل عظیم علما و روحانیون و فضلا و هزاران فعالیت اثربخش و راه گشایشان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و انقلابی ماندگار و مأجور خواهد بود.

آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعه در نجف نیز با انتشار پیامی درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: فقدان آن بزرگوار که از اساطین حوزه علمیه مقدسه و حسنات این دوران و خدمتگزاران نمونه دین و مذهب بود، خسارت بزرگی است.

وی افزود: این‌جانب این مصیبت دردناک را به آستان مقدس حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه)، به علمای اعلام، بستگان گرامی و دیگر علاقه‌مندان محترمشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

علمای جهان اسلام درگذشت آیت‌الله گلپایگانی را تسلیت گفتند پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی

حجت الاسلام سید عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی رحلت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و نوشت: رحلت جان‌گداز یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های حوزه‌های علمیه و ارکان معرفت و هدایت و فقاهت حضرت آیت‌الله العظمی شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (قدس سره الشریف) فاجعه‌ای بزرگ و دردناک برای ما و مسلمانان و به‌ویژه پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) بود. آن مرجع بزرگ عمر شریف خود را صرف تدریس و پرورش نسلی از عالمان عامل و تحکیم مبانی مکتب اهل بیت (علیهم السلام) کرد.

وی این مصیبت را به محضر حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، امت اسلامی، مراجع معظم تقلید و بیت و شاگردان و مقلدان آن مرجع بزرگ تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه مسئلت کرد.

شیخ قیس خزعلی، دبیر کل عصائب اهل الحق نیز با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی این ضایعه را تسلیت گفت.

انتهای پیام/۴۰۳۳/

نظر شما