شناسهٔ خبر: 52333750 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

افزایش ۴۰ درصدی بازار نوشت افزار ایرانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این نکته که در حوزه نوشت‌افزار تجربیات مناسبی داریم گفت: سهم بازار نوشت‌افزار ایرانی از یک درصد به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 اختتامیه اولین دوره نمایشگاه الگونما با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و سید احمد عبودتیان، مدیرعامل بنیاد خاتم‌الاوصیا در مجتمع شهدای سرچشمه برگزار شد.

وزیر فرهنگ در این مراسم با ابراز نگرانی از وضعیت کشور در حوزه فرهنگ گفت: الگو‌های نسل امروز تناسبی با اهداف و زمینه‌های فرهنگی ما ندارند.

اسماعیلی با اشاره به انتزاعی بودن مفهوم تهاجم فرهنگی برای جامعه و مسئولین بیان کرد: یکی از نقاط قوت نمایشگاه الگونما این بود که این نمایشگاه به خوبی مفاهیم تهاجم و شبیخون فرهنگی را به تصویر کشید.

وی افزود: ما در دولت سیزدهم نیازی به تعریف پروژه جدید فرهنگی نداریم و تمرکز اصلی ما بر این است که طرح‌های باقی مانده را تکمیل کنیم، اما نگران هستیم که برای محتوای این طرح‌ها دقت نظر کافی صورت نگرفته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این نکته که در حوزه نوشت‌افزار تجربیات مناسبی داریم گفت: سهم بازار نوشت‌افزار ایرانی از یک درصد به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: در این حوزه نقش اصلی بر عهده مردم، اصناف و تشکل‌های غیردولتی است و باید به اراده‌های قوی و معتقد به اندیشه انقلاب اسلامی بها داده شود.

وی با اشاره به نقش حاکمیت در شکوفایی ظرفیت‌های مردمی گفت: وزارت فرهنگ و شورای فرهنگ عمومی کشور در خدمت مردم هستند تا شاهد شکوفایی سبک زندگی ایران و اسلامی باشیم.

نمایشگاه «الگونما»، نمایشگاه تخصصی سبک زندگی و صنایع فرهنگی نسل آینده ایران است که به بررسی تخصصی فرایندها، ابعاد، وضعیت امروز ایران و جهان و چشم‌انداز مطلوب حوزه کاراکتر و شخصیت پرداخت. این نمایشگاه به همت مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور از ۲۸ دی‌ماه تا ۱۲ بهمن‌ماه در مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

نظر شما