شناسهٔ خبر: 52333582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هنوز تصمیمی برای راهپیمایی ۲۲ بهمن گرفته نشده است

وزیر کشور گفت: هنوز تصمیم نهایی برای برگزاری فردی ۲۲ بهمن گرفته نشده است اما راهپیمایی به صورت خودرویی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ وزیر کشور درباره مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت:هنوز تصمیم نهایی برای برگزاری فردی ۲۲ بهمن گرفته نشده است اما راهپیمایی به صورت خودرویی برگزار می‌شود.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران ادامه داد: با توجه به ارزیابی شرایط جدید اگر مشکلی وجود نداشته باشد، راهپیمایی مردمی هم برگزار می‌شود، اما تصمیم قطعی درباره موضوع گرفته نشده و به هر حال بحث خودرویی در هر شرایطی برقرار است.

وی افزود: همچنین دستورالعملی را وزارت بهداشت درباره نحوه برخورد با امیکرون تهیه و ارسال کرده است، ازجمله آن بیماران سرپایی هستند که یک موضوع جدی است که باید به آن توجه و از بستری‌های اضافه خوداری شود.

وحیدی گفت: در این جلسه مصوبه دیگری داشتیم درباره مصوبات سابق ستاد ملی کرونا و دسته بندی آن‌ها که زمان برخی از مصوبات گذشته است و باید اجرای آن‌ها را اعلام توقف کنیم که ارزیابی شد.

وزیر کشور تاکید کرد: موضوع دیگر منابع مورد نیاز وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها بود که قرار شد در سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه این موضوع را بحث و برر سی و مطالبات بیمارستان‌ها را برای ادامه خدمات خودشان تامین و دنبال کنند.

وزیر کشور درباره برگزاری کنسرت‌ها و تجمع‌های غیرضروری نیز افزود: این موضوع نیز در ستاد ملی کرونا مصوب شده است که ابلاغ می‌شود و آن‌ها نیز با حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند. محدودیت‌های تجمع‌ها در سطح ۲۰ درصد و در نهایت ۳۰ درصد است که در برخی جا‌ها متناسب با ظرفیت ماندگاری در محل مورد نظر ۲۵ تا ۳۰ درصد نیز مصوب شد و این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد و لازم الاجرا خواهد بود.

وی درباره رنگ بندی شهر‌ها و محدودیت تردد‌ها گفت: متاسفانه شهر‌های قرمز و نارنجی افزایش پیدا کرده و ۱۷ نقطه قرمز اعلام شده، اما هنوز درباره تردد‌ها و محدودیت تردد‌ها تصمیم خاصی گرفته نشده است و بنایی هم فعلا برای اعمال محدودیت‌ها در بحث تردد‌ها وجود ندارد.

وزیر کشور درباره تعطیلی مدارس و اختیار استانداران نیز گفت: به استانداران این اختیار داده شده که اگر در مدرسه خاصی معلوم شد که در آنجا بیماری پیدا شده اولا نباید فرد بیماری حضور پیدا کند، اما اگر معلوم شد که تعداد بیماران در حدی است که کل مدرسه باید برای مدتی تعطیل شود درباره آن مدرسه خاص تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: تصمیم گیری سراسری در یک استان درباره تعطیلی مدارس وجود ندارد و چنین اختیاری به استانداران داده نشده است بلکه درباره آن مدرسه تصمیم گیری می‌کنند اگر تعداد مبتلایان بیشتر شد استاندار اختیار دارد برای تعطیلی تا مدت خاصی برای آن مدرسه تصمیم گیری کند.

وحیدی با بیان اینکه کسانی که علائم امیکرون دارند ۵ روز بستری کفایت می‌کند، گفت: فعلا در وزارت بهداشت این روند عمل می‌شود و در ستاد هم این موضوع بحث خواهد شد. این موضوع باید به عنوان خودقرنطینه اجرایی شود و ما اجازه دستور کلی و سراسری در استان برای تعطیلی تمام مدارس را نداده ایم و چنین اختیاری داده نشده است و مورد به مورد درباره شهر و مدارس خاص تصمیم گیری می‌شود.

نظر شما