شناسهٔ خبر: 52332271 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در نشست خبری فیلم «شادروان» مطرح شد:

سعی کردیم فیلم لودگی نداشته باشد/ "عباس نادران" آقازاده نیست

رویا تیموریان بازیگر فیلم سینمایی «شادروان» در نشست خبری فیلم شادروان گفت: این فیلم بسیار روان، ساده و بدون پیچیدگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی حسین زمانی و تهیه‌کنندگی عباس نادران، سه‌شنبه ۱۲ بهمن در خانه رسانه واقع در سالن همایش‌های برج میلاد، با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد. 

در ابتدای نشست، حسین نمازی (کارگردان فیلم) درباره طرح فیلم گفت: ایده اولیه زمانی شروع شد که در سایت حقوقی، کاربری سوال پرسیده بود که پس از مرگ پدرمان، متوجه شدیم یک خواهر دیگر داریم. در همان هنگام این طرح در ذهن من شکل گرفت. هر قصه‌ای که احساس کنم از پس آن برمی‌آیم، به سراغ ساخت آن هم می‌روم. 

وی افزود: کمدی ژانری با قواعد خاص خودش است اما شادروان یک ملودرام شیرین است. 

بهرنگ علوی درباره حواشی موجود درباره فیلم «شادروان» بیان کرد: عباس نادران رفیق ۲۵ساله من است و خانواده او را می‌شناسم. به جرئت می‌توانم بگویم یکی از سالم‌ترین افرادی است که در زندگی شخصی‌ام دیده‌ام. مطمئن باشید اگر ذره‌ای به آقازادگی او شک داشتم، کارنامه کاری خودم را خراب نمی‌کردم. 

سینا مهراد نیز با اشاره به چالش‌های نقش خود در فیلم شادروان خاطرنشان کرد: در ابتدا به قدرت ریسک عباس نادران و حسین نمازی احسنت گفتم. فیلمنامه را بسیار پسندیدم و حتی تایید پدرم را هم گرفتم. برای درآوردن نقش، ۳ ماه به جنوب تهران برای ورزش رفتم تا بتوانم به عمق نقش برسم. 

رویا تیموریان در ادامه توضیح داد: قبل‌تر با حسین نمازی کار کرده بودم و با فضای کاری او آشنایی داشتم. فیلمنامه نیز جذابیت‌هایی داشت و دوست داشتم کاراکتر «نازی» را ایفا کنم تا آنچه که سال‌ها خانواده بر سر او آوردند را به تصویر بکشم. فیلم به اندازه کافی ساده، روان و شفاف است. «شادروان» حرف خودش را بدون پیچیدگی می‌زند و فیلمی است که در ۹۰ دقیقه، مردم را به یاد لحظات ناب زندگی می‌اندازد. 

در ادامه حسین نمازی با اشاره به هدف و عصاره فیلم ذکر کرد: همه ما یک خانواده‌ایم و هیچ‌کس جز ما نمی‌تواند به خودمان کمک کند. جامعه ما نیاز دارد که خانواده شود. 

بهرنگ علوی درباره کاراکتر «دایی اسد» در فیلم «شادروان» تشریح کرد: کارگردان با من تماس گرفت که فیلمنامه را بخوانم. در نیم ساعت آن را تمام کردم و مرا جذب کرد. این کاراکتر چندین سال از من بزرگ‌تر بود؛ اما با کمک دیگران، نقش درآمد. 

وی افزود: ما عادت داریم زمانی که صفحه حوادث روزنامه را که ورق می‌زنیم، از آن اتفاق حیرت می‌کنیم؛ اما آدم‌ها و اتفاق‌های روزمره را نادیده می‌گیریم. «دایی اسد» نماد آدم‌هایی هستند که منتظر هستند تا یک جایی قهرمان شوند. امیدوارم که خروجی این نقش خوب شده باشد. 

نازنین بیاتی نیز درباره نقش خود گفت: من و سینا مهراد بسیار با هم تمرین کردیم. در فیلم «شادروان» خواهر و برادر هستیم و تلاش کردیم تا آن را واقعی جلوه دهیم. نکته مثبت این بود که من و سینا مهراد با هم رقابت نداشتیم. 

سینا مهراد در ادامه نشست خبری بیان کرد: لودگی جایی در فیلم ندارد و برحسب این شرایط، بازی من هم لوده نشد. 

گلاره عباسی هم درباره نقش‌آفرینی به عنوان یک فرد افغانستانی در پایان تصریح کرد: بسیار تمرین کردم و دوستان افغانستانی در پشت‌صحنه بودند که به من کمک می‌کردند. غربت یک مسئله مهم بین مردم جهان است. باتوجه به این‌که من تجربه غربت را داشته‌ام، فکر می‌کردم که باید تنهایی و مبارزه با غربت را به تصویر بکشم.

نظر شما