شناسهٔ خبر: 52331545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

اساس کار در آزادسازی سواحل دسترسی کامل همه مردم به سواحل است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: نباید مدیران خود را با اعداد و ارقام اقناع کنند و اساس کار در بحث آزادسازی سواحل آن است که تمام مردم دسترسی کامل به سواحل داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید صولت مرتضوی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه ساماندهی سواحل استان گفت: امروز از سواحل رامسر تا سواحل بابلسر بازدیدهای هوایی با همراهی استاندار مازندران داشتیم و برخلاف گزارش‌هایی که می‌گویند که ۹۰ درصد از سواحل دریای خزر در مازندران آزاد است بر اساس مشاهداتی که داشتیم به‌هیچ‌عنوان این‌طور نیست و به‌صورت پیوسته سواحل در این استان در تصرف است.

وی افزود: به‌صورت محدود لکه‌های آزادشده سواحل از غرب مازندران تا شهرستان بابلسر بر اساس بازدیدهای هوایی که داشتیم دیده شد و به نظر من حتی ۱۵ تا ۲۰ درصد سواحل مازندران از رامسر تا نور هم آزاد نیست.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: نباید مدیران خود را با اعداد و ارقام اقناع کنند و اساس کار در بحث آزادسازی سواحل آن است که تمام مردم دسترسی کامل به سواحل داشته باشند.

وی افزود: بخشی از سواحل مازندران در اختیار دولتی‌ها و بخشی دیگر در اختیار غیربومی‌ها است که ویلا سازی و حق ساحلی مردم بومی این استان را تضییع کرده‌اند.

مرتضوی ادامه داد: در روزهای گذشته طبق دستوری که رئیس‌جمهوری در ارتباط با آزادسازی سواحل دادند تعدادی از بومیان مازندران با من تماس گرفتند و گفتند که در برخی از نقاط استان دیدن ساحل با توجه به تصرف‌هایی که انجام داده‌شده، برای آنان آرزو شده است.

وی بیان کرد: موضوع در ارتباط با آزادسازی سواحل بسیار ساده است و بخشی از سواحل این استان به‌صورت دولتی و بخشی هم به‌صورت خصوصی به تصرف درآمدند که باید تعیین تکلیف کنیم که نحوه آزادسازی این سواحل چگونه باشد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: اگر بخشی از سواحل مازندران به‌صورت شرعی در سال‌های گذشته تصرف‌شده، دستگاه‌های اجرایی و مسئولان امر باید کمک کنند که نحوه تعیین تکلیف این تصرفات و آزادسازی آنان چگونه باشد و همچنین اگر سواحل توسط بخش خصوصی به تصرف درآمده است و مشکلات حقوقی دارد باید دست‌به‌دست هم بدهیم و برای رفع این چالش‌ها برای آزادسازی سواحل اقدام کنیم.

 

 

 

 

نظر شما