شناسهٔ خبر: 52329940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تسلیت نهادهای فارس در پی درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، استاندار فارس، شورای هیئات مذهبی استان فارس و جامعه روحانیت مبارز فارس، جامعه روحانیت و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس، در پیام‌های جداگانه ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نهادهای مختلف استان فارس در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی پیام تسلیت صادر کردند.

پیام تسلیت آیت الله دژکام

بسم الله الرحمن الرحیم
«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی»

استماع خبر تأسف بار رحلت ملکوتی، عالم ربانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی آقای حاج لطف الله صافی گلپایگانی اعلی الله مقامه الشریف، موجب تأثر و تألم خاطر شدید اینجانب گردید.

فقدان آن مرجع عالیقدر جهان تشیّع حقیقتاً به مثابه « إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ » است.

هرچند که خدمات آن شخصیت برجسته روحانی به عالم اسلام قابل احصاء نیست لیکن مبارزه با کفر و الحاد و طاغوت زمان، مقابله با نحله‌های فرهنگی انحرافی، نشر و بسط علوم دینی در اقصی نقاط عالم ازطریق پرورش طلاب فاضل و گسترش مکتب حقه جعفری، از بارزترین حسنات و باقیات الصالحات ایشان در چند دهه مجاهدت و تلاش در راه احیای علوم اهل بیت علیهم السلام و ترویج دین مقدس اسلام و مذهب شیعه است.

خدمات و پشتیبانی آن مرجع تقلید از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری مدظله العالی مشهود همگان است.

رحلت آن فقیه عالیقدر را به حضرت ولیّ الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون و عموم مردم ایران اسلامی و مسلمین جهان بالاخص بیت مکرم مرحوم حضرت آیت الله العظمی سیدمحمدرضا گلپایگانی (قدس سره) و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با اولیاء الله و صالحین را برای این فقید سعید و صبر و اجر برای سایر بازماندگان مسئلت می نمایم.

رحمة الله علیه رحمة واسعه
لطف اله دژکام
 نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز

پیام تسلیت استاندار فارس

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال فقیه عالیقدر ومجاهد نستوه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی (رحمه الله علیه) را به ساحت مقدس، ولی الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، مراجع وعلمای اعلام، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن فقید سعید تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم طلب غفران و رحمت الهی و علو درجات و حشر با اولیاء صالحان و برای خانواده و بازماندگان معزز آن عالم ربانی صبر و اجر جمیل خواستارم.

آیت الله صافی گلپایگانی عالمی وارسته و یاور انقلاب بود و خبر فوت ایشان موجی از اندوه را در میان دوستدارانش برانگیخت، باشد شاگردانی که ثمره عمر گرانمایه ایشان بودند ادامه دهنده راه ایشان باشند.

تسلیت تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع)

بسم الله الرحمن الرحیم
ضایعه رحلت عالم ربانی، مرجع بزرگ شیعه، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، حوزه های علمیه و محبان خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) تسلیت عرض می کنم.

آن دانشمند الهی در طول دوره ی حیات پربرکت خود، در راه نشر، ارتقاء و تبلیغ نظری و عملی آموزه های گرانسنگ اسلام، قرآن کریم و مکتب نورانی اهل بیت(علیهم السلام) از هیچ تلاشی دریغ نورزید و ذخایر و آثار گرانسنگی از معارف اسلامی را به جویندگان حقیقت و رهروان طریقت، تقدیم کرد.

خداوند، روح بلند آن عالم ربانی را با ارواح مطهر اولیاء و شهدا محشور فرماید و همه ما را قدردان زحمات خاصانه ایشان قرار دهد. اِن شاءالله.

پیام تسلیت شورای هیئات مذهبی استان فارس

خبر ارتحال جانسوز مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (قدس الله نفسه الزکیه) مصیبتی جانکاه و غمی بزرگ بر دل و جان خادمین اهل بیت (ع) در هیئات مذهبی و عموم مسلمانان نشاند.

طهارت نفس، صفای باطن، قرارگرفتن در قله‌های رفیع علوم حوزوی و فقهی و تلاش در اعتلای اسلام ناب و ترویج معارف الهی و اهل بیتی در کنار پیشگامی ایشان در مسیر نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی و همراهی موثر در کنار امامین انقلاب، از ایشان چهره‌ای منحصر به فرد ساخته بود.

خادمین هیئات مذهبی شهر شیراز و استان فارس ضمن تأثر و تألم از این ضایعه بزرگ، ارتحال این مرجع عظیم الشأن را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، مراجع عالیقدر، بیت معظم و فرزندان مکرم ایشان، ملت شریف ایران و مسلمانان جهان تسلیت عرض نموده و آرزوی علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال خواستاریم؛ باشد که دانش‌آموختگان و تربیت شدگان در محضر این عالم وارسته ادامه دهنده راه و منش ایشان باشند.
 
پیام تسلیت دبیر جامعه روحانیت مبارز فارس

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

خبر ارتحال جانگداز عالم زاهد ، فقیه بصیر ، مجاهد علمی و عملی حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی قدس الله نفسه الزکیه موجب تأسف و تأثر فراوان و ثلمه ای بزرگ برای جهان تشیع می باشد.

عمر با برکت آن عالم نستوه و فقیه عالیقدر و مرجع درد آشنا در مجاهدت علمی و فعالیت انقلابی و بیان آموزه های اسلامی و امت اسلامی سپری شد و در تمامی بزنگاه های سیاسی حساس کشور بدون در نظر گرفتن منفعت و مصلحت خویش به دفاع از نظام اسلامی پرداخت و همیشه در مسیر تبعیت و یاری از امامین انقلاب بود . 

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن و تألیف بیش از ۸۰ عنوان کتاب مانند منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقهیه از دیگر فعالیت های این مرجع عالیقدر می‌باشد.

این‌جانب این ضایعه مولمه را به محضر حضرت بقیه الله العظم روحی و ارواحنا له الفداء ، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی ، مراجع عظام تقلید ، حوزه های علمیه جهان تشیع و عموم شیعیان جهان و بیت معظم و مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و در جوار مضاجع شریف امامزادگان لازم التکریم شهر مقدس شیراز از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و حشر با اولیاء الهی و همنشینی با ائمه معصومین علیهم السلام مسئلت می نمایم.

العبد سید محی الدین طاهری
دبیر جامعه روحانیت مبارز فارس
و دبیر جامعه روحانیت شیراز

تسلیت جامعه روحانیت حوزه علمیه فارس

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شئ

روح بزرگ مرجع عالی‌قدر جهان تشیع ، مدافع خستگی ناپذیر حریم قرآن و اهل بیت علیهم السلام  حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی طاب ثراه به لقاءالله پیوست۰ عمر پربرکت آن مرجع  پارسا ، مشحون است از خدمات کم نظیر به کیان اسلام و تشیع، نظام اسلامی ، حوزه های علمیه و مردم۰ دلسوزی ها، تذکرات و نصایح مشفقانه آن مرجع بزرگ به مسئولان و اقشار گوناگون جامعه در حافظه تاریخ خواهد ماند۰

این ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر را به ساحت مقدس حضرت صاحب الامر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام ، حوزه های علمیه و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت و تعزیت می گوییم۰

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس

پیام تسلیت مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس

 در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان فارس پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون
رحلت مرجع عالی‌قدر جهان تشیع، آیت‌الله صافی گلپایگانی (قدس سره الشریف) غم بزرگی بر جان حوزه های علمیه، ملت ایران و مسلمانان نشاند.
کارنامه پرافتخار این مدافع حریم اهل بیت(ع) نشان از مجاهدت های علمی و انقلابی بسیار است.

این ضایعه جبران ناپذیر را به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌های دینی و مجامع علمی تسلیت عرض نموده و استمرار دانش و نام بزرگوار ایشان را در جایگاه تعلیم تربیت شیعیان جهان از خداوند متعال خواستارم.

حمید مقامی
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان فارس

انتهای پیام/م

نظر شما