شناسهٔ خبر: 52322691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله سبحانی :

آیت الله صافی درعین اشتغال به فقاهت و استنباط احکام، پیوسته مراقب اعتراض دشمنان بود

آیت الله سبحانی به مناسبت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی باصدور پیامی گفت: آیت الله صافی در عین اشتغال به فقاهت و استنباط احکام، پیوسته مراقب اعتراض دشمنان بود. و با قلم روان به روشنگری می پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله سبحانی به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی پیام تسلیتی صادر کردند که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

درگذشت عالم ربانی، محقق عالیقدر، فقیه نامدار، مدافع از حریم اسلام و اهل البیت، علیهم السلام مرحوم آیت الله العظمی صافی را با کمال تاسف و تاثر و قلب حزین دریافت نمودم.

درگذشت عالمی که متجاوز از ۷۰ سال با بیان و قلم مشغول تدریس و تالیف بود و آثار ماندگار و ارزشمند به یادگار گذاشته، مصداق روشن «ثلمة فی الاسلام» است.
او در عین اشتغال به فقاهت و استنباط احکام، پیوسته مراقب اعتراض دشمنان بود. و با قلم روان به روشنگری می پرداخت.

او پاسی از عمر خود را در نجف اشرف گذرانده و میوه های شیرین فقه را همراه داشته و سپس در قم از آیات عظام بهره مند شد و یکی از محورهای هیات استفتاء آیت الله العظمی بروجردی بود. استاد اخیر ایشان را مکلف کرد که کتابی درباره حضرت ولی عصر (عج) تالیف کند و شیوه تالیف را برای ایشان بیان کرد. وی به انجام امر استاد پرداخته و اثر ارزشمندی که مرجع نویسندگان امروزی است، تالیف نمود و اخیراً در سه جلد به نام «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» تالیف نمود که بسیار درخشان و پرفائده است.

اینجانب، خود را نسبت این مصیبت دور نمی بیند و مع الوصف این ضایعه ناگوار را به جضرت بقیة الله الاعظم، مراجع عظام و علمای حوزه و ارادتمندان و علاقمندان ایشان بالاخص بیت رفیع آیت الله العظمی گلپایگانی و کلیه بازماندگان بالاخص به فرزند برومندش جناب آقای حاج شیخ حسن صافی تسلیت گفته و از خداوند متعال، علو درجات آن فقید سعید و صبر جمیل برای همه خواهانم.

و سلام الله علیه یوم ولد و یوم مات و یوم یبعث حیّا
جعفر سبحانی

پایان پیام/78

نظر شما