شناسهٔ خبر: 52322385 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اقدامات صهيونيستها علیه فلسطینیان جنایت جنگی است

وزارت امور خارجه فلسطین تاکيد کرد: اقدامات تل آویو علیه فلسطینی‌ها در سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل­ خبرگزاری­ صدا و سیما، به نقل از روزنامه راي اليوم، وزارت امور خارجه فلسطین روز دوشنبه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بدترین و شنیع‌ترین روش‌های پاکسازی نژادی را در اراضی فلسطین انجام می‌دهد، افزود: اقدامات تل آویو علیه فلسطینی‌ها در سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

وزارت امور خارجه فلسطین در پاسخ به حمله و انتقاد رژيم صهيونيستي از گزارش جدید سازمان عفو بین الملل که در آن اسرائیل را «رژیمی نژاد پرست» توصیف کرد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اسرائیل بدترین و شنیع‌ترین روش‌های پاکسازی نژادی را علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه فلسطین، یائیر لاپید وزیر خارجه رژيم صهيونيستي به صورت پیشگیرانه و در آستانه انتشار گزارش سازمان عفو بین الملل درباره نحوه برخورد اسرائیل با فلسطینی‌ها، به این سازمان و گزارش آن حمله کرده است.

وزارت خارجه فلسطین افزود: لاپید ادعا می‌کند اسرائیل دولتی دموکراتیک است، اما از یاد می‌برد که اسرائیل سرزمین ملت دیگری را اشغال کرده است و سرزمین و میهن آن را به سرقت می‌برد و بدترین و شنیع‌ترین روش‌های پاکسازی نژادی و کوچاندن اجباری را علیه آنان انجام می‌دهد.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است رژيم صهيونيستي و مسئولان آن معمولا به هر انتقادی از جانب نهاد‌ها و مسئولان بین المللی ضد اشغالگری و توسعه شهرک سازی آن بر اراضی اشغالی فلسطین و نیز تخلفات و جنایت‌های این رژیم که در سطح جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت است، حمله می‌کنند.

وزارت خارجه فلسطین سخنان یائیر لاپید در مورد التزام اسرائیل به حقوق و قوانین بین المللی را «شوخی قرن» توصیف و این پرسش را مطرح کرد که رژيم صهيونيستي به کدام قانون بین المللی پایبند است؟

سازمان عفو بین الملل که نهادی غیر دولتی و مرکز آن لندن است روز دوشنبه اعلام کرد این سازمان سه شنبه در کنفرانسی خبری در قدس گزارش جدیدی تحت عنوان «رژیم نژاد پرست (آپارتاید) اسرائیل علیه فلسطینی ها، رژیم ظالم و ستمگر مبتنی بر تسلط و هژمونی و جنایت علیه بشریت» منتشر خواهد کرد.

پس از اعلام این خبر وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در اقدامی پیشدستانه از انتشار گزارش سازمان عفو بین الملل انتقاد و به آن حمله و اعلام کرد: ما تمامی ادعا‌های مندرج در گزارش این سازمان را دروغین و غیر واقعی و مردود می‌دانیم.

وزارت خارجه رژيم صهيونيستي به نقل از لاپید افزود: سازمان عفو بین الملل، یک سازمان حقوق بشری نیست بلکه صرفا یک سازمان رادیکال دیگری است که تبلیغات را بدون مطالعه جدی و دقیق بازتاب می‌دهد.

در همین حال منابع فلسطینی اعلام کردند «شهرداری قدس»، چهار خانواده فلسطینی را وادار به تخریب ۴ آپارتمان مسکونی در دو شهرک جبل المکبر و العیسویه در شرق قدس کرده است.

نظر شما