شناسهٔ خبر: 52321869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری جشنواره فیلم فجر در خراسان شمالی با اکران ۱۶ فیلم

سید پوریا مسلمی

جشنواره فیلم فجر در خراسان شمالی با اکران ۱۶ فیلم از ۱۵ بهمن ماه آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمالی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: چهلمین جشنواره فجر همزمان با سراسر کشور در سینماهای «گلشن» و «عمیق» بجنورد با اکران ۱۶ فیلم برگزار می شود.

حسین فرخنده اظهار کرد: اکران این فیلم ها از جمعه ۱۵ بهمن ماه در بجنورد آغاز می شود و تا ۲۲ بهمن ماه نیز ادامه می یابد.

وی ادامه داد: سینماهای گلشن و عمیق طی روزهای برگزاری این جشنواره در سانس های ۱۸ و ۲۰ و ۳۰ دقیقه فیلم های دهه فجر را اکران می کنند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی به گونه ای انجام شده است تا فیلم ها در سانس های یکسان اکران نشود تا علاقه مندان بتوانند به بهترین نحو و با درنظر گرفتن برنامه های خود به تماشای این فیلم ها بنشینند.

فرخنده با بیان این که در نخستین روز از اکران فیلم های جشنواره فیلم فجر، فیلم های سینمایی «لایه های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب و «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی روی پرده می رود، اظهار داشت: در روز دوم، فیلم های سینمایی «ماهان» به کارگردانی حمید شاه حاتمی و «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس و در روز سوم نیز فیلم های «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و «مرد بازنده» به کارگردانی محمد حسین مهدویان اکران خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمالی اضافه کرد: روز چهارم  فیلم «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی و «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و در روز پنجم فیلم های سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر و «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی کیا در سینماهای گلشن و عمیق اکران می شود.

وی از اکران فیلم های «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی در روز ششم و فیلم های «بی رویا» به کارگردانی آرین وزیر دفتری و «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی در روز هفتم خبر داد و گفت: روز آخر جشنواره فیلم فجر در استان نیز با اکران فیلم های «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی به پایان می رسد.

فرخنده تاکید کرد: برگزاری جشنواره در بجنورد با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا و با ظرفیت ۵۰ درصدی برگزار می شود.

وی با اشاره به این که بلیت فروشی فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم‌ فجر به صورت آنلاین است، افزود: علاقمندان می‌توانند از طریق سه سایت irantic.com ،cinematicket.org و gisheh۷.ir اقدام به تهیه بلیط کنند.

گفتنی است چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده آغاز شده که خراسان شمالی برای ششمین دوره پیاپی از پانزدهم بهمن به مدت هشت روز میزبان این رویداد هنری است.

انتهای پیام

نظر شما