شناسهٔ خبر: 52321267 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهویه مناسب مدارس راهکار مناسب برای دوری از کرونا

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان، از عدم وجود تهویه مناسب در مدارس استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- لیدا رفعتی گفت: با توجه به فصل زمستان و عدم امکان باز نگه داشتن پنجره‌ها در مدارس و تهویه نامناسب امکان شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند در بعضی مدارس دستگاه تهویه هوا وجود دارد، اما از سالم بودن و کارکرد درست آن اطمینانی نخواهد بود.

او گفت: ۷۰ درصد شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود و با شیفت بندی دانش آموزان امکان انتقال بیماری کاهش پیدا می‌کند و در صورت اوج گیری کرونا در پیک ششم با دستور استانداری احتمال تعطیلی وجود دارد.

رفعتی گفت: استخر‌ها در همدان باز بوده و مشکل تهویه مناسب در این مکان‌ها وجود ندارد، اما عدم فاصله گذاری اجتماعی و عدم امکان زدن ماسک در این مکان، احتمال تعطیلی را در هفته آینده افزایش می‌دهد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان، در رابطه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: متاسفانه نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها بیشترین آمار پلمپ را به خود اختصاص داده‌اند و این به منزله عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این مکان‌ها می‌باشد.

انتهای پیام/م

نظر شما