شناسهٔ خبر: 52315894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دستور ویژه استاندار قزوین برای حل مشکلات تعاونی‌های مسکن

سیده زهرا حسینی فلاح

استاندار قزوین طی نامه‌ای خطاب به سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین دستور داد تا در دهه فجر به‌جای بریدن روبان‌ها و قرار گرفتن در کادر دوربین‌ها، یک کارگروه ویژه برای رسیدگی به مشکلات تعاونی‌های مسکن مشکل‌دار ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی اعلایی طی نامه‌ای خطاب به مهدی رجحانی، سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین دستور داد تا در دهه فجر به‌جای بریدن روبان‌ها و قرار گرفتن در کادر دوربین‌ها، یک کارگروه ویژه برای رسیدگی به مشکلات تعاونی‌های مسکن مشکل‌دار ایجاد کند. همچنین استاندار تأکید کرده است که اولویت در شروع مسیر با مجموعه‌های کم مسئله‌تر و دارای ذی‌نفعان و اعضای بیشتر است.

اعلایی در این نامه آورده است: از روزهای اول حضور در استان قزوین بخش قابل توجهی از مراجعات و درخواست‌ها به شکل حضوری و یا در صفحات فعالان در فضای مجازی مربوط به اراضی واگذار شده ولی تعیین تکلیف نشده به مردم در قالب شرکت‌های تعاونی بود.

وی خاطرنشان کرده است: هرچند به‌دلیل مسئولیت بیش از ۶ ساله‌ام در حوزه تعاون ۲ استان کشور با پیچیدگی‌های حقوقی و مشکلاتی مدیریتی مبتلابه تعاونی‌های مسکن آشنایی دارم ولی در همان زمان‌ها نیز که به‌عنوان متولی بخش تعاون، پیگیر حل مشکلات مردمی بودم آرزو می‌کردم که کاش همراهی همکاری و هم‌افزایی بین استانداری و دستگاه قضایی، شهرداری، تعاون و راه و شهرسازی وجود داشت و می‌شد در کنار هم و تجمیع اختیارات حاکمیتی، دندان‌لق مشکل ایجاد شده برای مردم را کشید و زمینه رفع معضلات و برخورد با بانیان بی‌قانونی و گرفتار کنندگان مردم را فراهم کرد.

استاندار قزوین در این نامه متذکر شده است: الحمدالله امروز به برکت توفیق خدمتی که در سایه لطف الهی و با اراده ملت در حمایت از دولتی که آرمانش برخورد با مفاسد و آرزویش حل مشکلات مردم است این همگرایی، وحدت و نشاط برای خدمت در مسئولان استانی و دستگاه‌های حاکمیتی ذی‌ربط ایجاد شده است و موجب امیدواری مردمی شده که حل مشکلات تلنبار شده سالیان را با سرعت از ما مطالبه می‌کنند.

استاندار قزوین در این نامه خطاب به سرپرست معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرده است: از جنابعالی که با دانش و توان اجرایی خود در مدت کوتاه خدمتتان در استان منشاء اثرات خیر بوده و هستید انتظار دارم کار ویژه خدمتی شما در دهه فجر چهل‌وسوم بیش از پیش از بریدن روبان‌ها و قرار گرفتن در کادر دوربین‌ها، ایجاد یک کارگروه ویژه برای رسیدگی به مشکلات تعاونی‌های مسکن مشکل دار یا مشکل‌ساز برای مردم باشد.

وی در این نامه تصریح کرده است: مواردی که مشکلات زمینشان با اختیارات استانی حل شود را با تصمیم‌گیری جسورانه مشکل‌گشایی کنید و آن‌هایی که باید در سطح ملی برایشان تصمیم اتخاذ شود را به شکل جدی در مسیر پیگیری دستگاه‌های ذیربط قرار دهید. مشکلات تعاونی‌هایی که با استفاده از تمام ابزار و ظرفیت‌های قانونی قابل حل نیست را با شفافیت به تصمیم برسید و قاطعانه به ذینفعان اعلام کنید تا مردم از بلاتکلیفی رها شوند. عناصری هم که بعضاً موجب گرفتاری مردم شده‌اند و با بی‌قانونی و بی‌مبالاتی برای جامعه مشکل‌سازی کرده‌اند را در مسیر برخوردهای قانونی و قضایی قرار دهید.

اعلایی در این نامه یادآور شده است: اگر در دهه فجر اقدام موثری برای رفع گرفتاری مردم انجام دهیم این دهه را گرامی داشته‌ایم و شهرهایمان را به لبخند رضایت صدها هزار شهید جان داده در مسیر اعتلای نظام آذین بسته‌ایم.

استاندار قزوین در پایان این نامه متذکر شده است: برای انجام این مأموریت ادارات کل راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرداری قزوین و سایر شهرداری‌های استان ملزم به همکاری حداکثری خواهند بود و قطعاً اراده مدیران دستگاه‌های قضایی و نظارتی استان نیز معطوف به همراهی برای حل این مشکلات انباشته شده در طول سالیان است. اولویت در شروع مسیر با مجموعه‌های کم مسئله‌تر و دارای ذی‌نفعان و اعضای بیشتر است.

انتهای پیام

نظر شما