شناسهٔ خبر: 52315529 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سنا | لینک خبر

رنگ سبز بر طلای زرد و سیاه

قیمت نفت در معاملات روز گذشته، سه‌شنبه، بالاتر رفت و معاملات نزدیک به بالاترین سطح هفت ساله در هفته گذشته رسید. شرط‌بندی سرمایه‌گذاران از محدود بودن عرضه‌ها و همچنین افزایش تولید محدود تولیدکنندگان عمده نفت و بهبود قوی تقاضای سوخت پس از همه‌گیری از جمله دلایل این افزایش بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، به باور هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات در نیسان سکیوریتیز، بازار در حال حفظ لحن صعودی نسبت به انتظارات مبنی بر تداوم محدودیت عرضه با افزایش تقاضا، با کاهش نگرانی‌ها درباره شیوع نوع ویروس کرونای Omicron است.

او پیش‌بینی که می‌کند WTI به زودی به ۹۰ دلار در هر بشکه برسد، می‌گوید: «همه نگاه ها به تصمیم اوپک پلاس و همچنین توسعه درگیری بین روسیه و غرب بر سر اوکراین است.»

تحلیلگران بازار و منابع رویترز به طور گسترده انتظار دارند اوپک پلاس که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه را گروه بندی می کند، در نشست روز چهارشنبه خود به سیاست افزایش تدریجی تولید خود ادامه دهند.

نظرسنجی رویترز در روز دوشنبه نشان داد تولید نفت اوپک در ژانویه دوباره از افزایش برنامه‌ریزی شده در توافق با متحدان کمتر شده است. هچنین این نظرسنجی، برخی تولیدکنندگان در تلاش برای تولید بیشتر حتی با وجود بالا بودن قیمت‌ها هستند.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز سه‌شنبه، در ساعت ۸:۴۵ به وقت تهران، با افزایش ۰.۴۵ درصدی در هر بشکه، ۸۹ دلار و ۶۷ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۰.۴۴درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۸۸ دلار و ۵۴ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۲۰درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۸۰۰ دلار معامله شد.

قیمت طلا در معاملات روز گذشته، سه‌شنبه ثابت ماند، زیرا قیمت طلا تحت تاثیر باورها درباره افزایش احتمالی نرخ بهره قرار گرفته است. همچنین، سرمایه‌گذاران در انتظار آمارهای اقتصادی برای سنجش قدرت اقتصادهای جهانی هستند.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت: اگر تورم سرسختانه بالا بماند، فدرال رزرو می‌تواند افزایش نرخ را تا نیم درصد افزایش دهد.

اگرچه طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

هر اونس طلا در معاملات روز گذشته تغییر چندانی نداشت و به یک هزار و ۷۹۷ دلار و ۹۴ سنت رسید.

همچنین در معاملات روز گذشته، هر اونس نقره در همان محدوده ۲۲ دلار و ۴۴ سنت ثابت ماند، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و یک هزار و ۱۹ دلار و ۲۳ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۵ درصد کاهش، ۲ هزار و ۳۱۵ دلار و ۲۳ سنت معامله شد.

نقره نیز با افزایش ۰.۴۳ درصدی، ۲۲ هزار و ۴۹ دلار معامله شد.

مس با افزایش ۰.۱۰درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۳۲۹ دلار قیمت خورد.

نظر شما