شناسهٔ خبر: 52309062 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۵ هیولا که باید در سریال جدید گودزیلا حضور داشته باشند

تقابل دوباره گودزیلا با دشمنان دیرینه‌اش / Syfy

صاحب‌خبر -

تقریبا یک هفته پیش بود که اعلام شد اپل تی‌وی پلاس و لجندری اینترتینمنت مشغول کار روی یک سریال بدون عنوان از فرانچایز مشهور گودزیلا است که علاوه بر گودزیلا شامل تایتان‌های دیگری نیز خواهد بود. فیلم Godzilla vs. Kong (گودزیلا در برابر کونگ) سال پیش به دنبال موفقیت فیلم سینمایی گودزیلا در مانستر ورس (دنیای سینمایی هیولاها) که سال ۲۰۱۴ منتشر شد، در سینماها به اکران درآمد و فروش قابل توجهی هم در باکس آفیس داشت و حالا ساخت یک سریال بر اساس آن می‌توانپ خیلی هیجان انگیز باشد.

این سریال بدون نام، ماجراجویی یک خانواده را در دنیایی دنبال می‌کند که که تایتان‌ها در آن وجود دارند و این خانواده در طول مسیر سریال پیوندهای مخفی خود را با Monarch (یک سازمان علمی مخفی در فیلم‌های گودزیلا) کشف می‌‌کنند. در حال حاضر، هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا شخصیت‌های موجود در فیلم‌های گودزیلا وارد این سریال خواهند شد یا خیر، وجود ندارد، اما ما مطمئناً می‌دانیم که خود پادشاه هیولاها یعنی گودزیلا در آن حضور خواهد داشت. لجندری این سریال را با همکاری کریس بلک به عنوان تهیه‌کننده اجرایی و مت فرکشن به عنوان شورانر می‌سازد.

گودزیلا ساخته استودیوی ژاپنی توهو است که اولین بار در سال ۱۹۵۴ ظاهر شد. پادشاه هیولاها دو مرتبه به استودیوهای آمریکایی قرض داده شده. ابتدا در سال ۱۹۸۸ به استودیو ترای‌استار پیکچرز که فیلمی به نویسندگی و کارگردانی رولاند امریش با حضور گودزیلای مشهور ساخت و اخیرا به لجندری داده شد که به دنبال آن فیلم‌های مانستر ورس توسط برادران وارنر ساخته شد.

سری Monsterverse چندین هیولا کاملاً جدید را نیز معرفی کرده است، از جمله MUTO‌ها از فیلم گودزیلا در سال ۲۰۱۴، Skullcrawlers از جزیره جمجمه، و چندین تایتان کوچکتر از فیلم Godzilla: King of the Monsters که نام آن‌ها به صراحت در فیلم ذکر نشده است.

اکنون با ساخت این سریال تلویزیونی، حدس و گمان‌هایی درباره حضور دشمنان گودزیلا، هیولاها (یا همان کایجی در در زبان ژاپنی) وجود دارد. در ادامه مروری بر ۵ هیولا که انتظار می‌رود در سریال گودزیلا ظاهر شوند، خواهیم داشت.

۱. Anguirus

سریال گودزیلا سریال گودزیلا

Anguirus در واقع شباهت بسیاری به یکی از خزندگان در دوره دایناسورها یعنی آنکیلوسور دارد که اولین دشمن گودزیلا محسوب می‌شود. پس از اولین حضور انفرادی پادشاه هیولا‌ در فیلم گودزیلا (سال ۱۹۵۴)، او در سال بعد دوباره با انگویروس در فیلم (Godzilla Raids Again) مبارزه کرد. Anguirus یک کایجو بسیار ابتدایی، بدون پرتو لیزر یا نفس اتمی است.

او فقط یک دایناسور بزرگ با پوسته سیخ دار است. در آینده، آنگویروس یکی از متحدان گودزیلا خواهد بود که Big-G (گودزیلای بزرک) از یک شرور به یک قهرمان تبدیل می‌شود. حضور در سری جدید می تواند آنگویروس را به عنوان یکی از تایتان‌ها در کنار گودزیلا قرار دهد. علاوه بر این، ممکن است آنگویروس قبلا در جهان هیولاها ظاهر شده باشد. در فیلم King of the Monsters، زمانی که شخصیت Serizawa به محل زندگی غوطه‌ور شده گودزیلا سفر می‌کند، تصویری کوتاه از اسکلتی می‌بینید که شبیه آنگویروس نیست.

مایکل دووگرتی، کارگردان KotM (گودزیلا: پادشاه هیولاها) توییت کرده که استخوان‌ها «ممکن است آنگویروس باشد یا نباشد»، بنابراین واضح است که این پیام عمدی بوده. با این حال، به نظر نمی‌رسد که لجندری به‌طور رسمی حقوق آنگویروس را در اختیار داشته باشد تا حضور قطعی او را ببینیم، بنابراین در حال حاضر او اکنون تنها به عنوان یک ایستراگ در مانستر ورس است، مگر اینکه سریال تلویزیونی آینده آن را تغییر دهد.

۲. Hedorah

سریال گودزیلا سریال گودزیلا

هدورا، هیولای دود، اولین بار در سال ۱۹۷۱ در فیلم گودزیلا علیه هدورا، یکی از عجیب‌ترین فیلم‌های کل فرانچایز ظاهر شد. هدورا فقط یک‌بار دیگر، آن هم خیلی کوتاه سال ۲۰۰۴ در فیلم گودزیلا: جنگ‌های نهایی (Godzilla: Final Wars) حضور پیدا کرده بود.

این فرانچایز در مورد این واقعیت که تایتان‌ها طبیعی هستند (و نگهبانان سیاره هستند) تلاش زیادی کرده است. فیلم King of the Monsters با تکثیر هیولاها با یک نتیجه خوب به‌پایان می‌رسد، زیرا آنها تعادل را به اکوسیستم زمین باز می‌گردانند. هدورا، هیولایی است که طبیعی نیست و از همین رو می‌تواند یک مسئله جالب توجه را در آینده این ماجرا ایجاد کند.

۳. Destoroyah

سریال گودزیلا سریال گودزیلا

اگرچه دسترویا فقط در یک فیلم گودزیلا یعنی Godzilla vs. Destoroyah ظاهر شد، این هیولا با ظاهر شیطانی اغلب اوقات با King Ghidorah (شاه گیدورا) بزرگترین و خطرناک‌ترین دشمن گودزیلا همراه بوده است.

Destoroyah در نتیجه ناوشکن اکسیژن ساخته شد، سلاحی که اولین گودزیلا را در سال ۱۹۵۴ کشت. این ابر سلاح، ارگانی را ایجاد کرد که ۴۰ سال بعد ظهور و به ژاپن حمله کرد. این اتفاق می‌تواند دسترویا را به دشمنی به یاد ماندنی‌تر از همه تبدیل کند که به خوبی در مانستر ورس جای می‌گیرد.

اگر این سریال تلویزیونی گودزیلا بخواهد پیامدهای استفاده از Oxygen Destroyer را خواه ناخواه به این شکل بررسی کند، حضور Destoroyah عالی خواهد بود. (با فرض اینکه سریال قبل از رویدادهای KotM اتفاق نیفتد.)

۴. Megalon

سریال گودزیلا سریال گودزیلا

Megalon، یک هیولای سوسک مانند با مته‌هایی برای دست‌ها و توانایی بیرون ریختن بمب‌ها از دهانش است که بخاطر حضور در یکی از احمقانه‌ترین فیلم‌های گودزیلا شهرت دارد.

فیلم گودزیلا در برابر مگالون در سال ۱۹۷۳ ساخته شد و اصلا چنگی به دل نزد. این فیلم به نوعی جزو نادر‌ترین عناوین این فرانچایز است که با بودجه بسیار کم و استانداردهای پایین برای کودکان ساخته شده است و به همین دلیل، اغلب به عنوان یک فیلم نمادین و کمی طنزآمیز در فرنچایز شناخته می‌شود.

دلیل خیلی محکمی برای حضورMegalon در فرانچایز Monsterverse وجود ندارد. شاید بیشتر به این مربوط باشد که او یک دوره بسیار خاص و تاثیرگذار از فیلم‌های گودزیلا را نمایندگی می‌کند و دیدن آن در (به صورت جدی‌تر) در Monsterverse بسیار جالب خواهد بود.

۵. Biollante

سریال گودزیلا سریال گودزیلا

بیولانته یک هیولای ترکیبی از گل رز است که برای اولین بار در فیلم Godzilla vs. Biollante سال ۱۹۸۹ ظاهر شد و از آن زمان در بسیاری از بازی‌های ویدیویی و کمیک ظاهر شده است.

او یکی از جالب‌ترین و منحصربه‌فردترین دشمنانی است که گودزیلا تا به حال با آن مبارزه کرده. در آن فیلم، او زمانی خلق شد که دانشمندی، سلول‌های DNA گودزیلا را با سلول‌های گل رز و دخترش که اخیرا کشته شده بود، ترکیب کرد. (یک ایستراگ در KotM اشاره کرد که Monarch در تلاش بود تا «تایتان‌های ارگانیک» را ایجاد کند که برخی از طرفداران آن را اشاره ای به Biollante می دانستند.)

حال دنیای سینمایی هیولاها می‌تواند (و احتمالا باید) این داستان پیچیده را رها کند و جالب‌ترین جنبه Biollante را حفظ کند. او یک هیولای گیاهی غول‌پیکر با دهان تمساح‌مانند و دندان‌های بسیار زیاد است که سخت حمله می‌کند و همچنین می‌تواند اسید تف کند.

Syfy

نظر شما