شناسهٔ خبر: 52307104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اجرایی رئیس جمهور:

رودخانه های گوهر رود، زرجوب و تالاب انزلی احیا می شوند

مرتضوی با بیان اینکه احیای تالاب انزلی باعث توسعه و پیشرفت گیلان خواهد شد گفت: رودخانه زرجوب، گوهر رود و تالاب انزلی با تامین اعتبارات احیا می شود.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری  شبستان  از رشت، «سیدصولت مرتضوی» امروز( دوشنبه، ۱۱ بهمن) در جلسه نظارت بر اجرای تاکیدات رییس جمهور در سفر به گیلان از جمله آزادسازی سواحل و ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود در سالن الغدیر استانداری گیلان ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: راه امام (ره) ادامه دارد و هدفشان دنبال می شود. معمار کبیر انقلاب شعله ای ایجاد کرد که مشعل فروزان ماست.


معاون اجرایی رئیس جمهور تشکیل کمیته ملی احیا رودخانه گوهر رود و زرجوب و بستر مناسب برای احیا تالاب تاریخی انزلی را از اهدافی که دنبال می شود برشمرد و گفت: این تالاب نامش با قطعه سرسبز گیلان گره خورده است و ارتقا این تالاب باعث توسعه و پیشرفت گیلان خواهد شد.



وی اذعان کرد: تالاب انزلی خوشبختانه با تهاجماتی که به بدان صورت گرفته، هنوز جان دارد و تاسف ما در بی مهری و بی ملایماتی این گوهر بی انتهاست.



مرتضوی ادامه داد: روزی و معیشت مردم به تالاب انزلی گره خورده است.



معاون اجرایی رئیس جمهور آزاد سازی سواحل را از دیگر اهداف این سفر اعلام کرد و افزود: با غفلت ما بهره مندی عموم مردم از این نعمت الهی گرفته شده است.


وی خاطر نشان کرد: با تصرف سواحل بخشی از حقوق عمومی مردم مورد تهاجم و غفلت قرار گرفته است.



مرتضوی با اشاره به اینکه با سفر ریاست جمهوری به گیلان آزاد سازی سواحل به نفع مردم در دستور کار قرار گرفت خاطر نشان کرد: سواحل در دست هر شخص حقیقی و حقوقی باشد بایستی آزاد شود.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: اگر سازمانی سند هم داشته باشد متعلق به دولت است. اسناد مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی است و به نام دستگا هی نیست.


وی با اشاره به اینکه کسی حق ندار د حقوق عامه را تضعیف و تصرف کند تصریح کرد: بندرگاه ها و نیروی دریایی از این قاعده مستثناست و بقیه دستگاه ها و هر جایگاهی که هستند مشمول این دستور ریاست جمهوری می شوند.


مرتضوی به تالاب و ۲ رودخانه زرجوب و گوهر رود پرداخت و اذعان داشت: ورود فاضلاب به زرجوب و گوهر رود از ۱۰۰ نقطه است که از طریق روان آب ها وارد تالاب می شوند.



معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در بازدید میدانی صورت گرفته امروز ۱۰۰ درصد اعتبارات این حوزه در بودجه ۱۴۰۰ تخصیص یافته است.


وی اضافه کرد: برای احیا این ۲ رودخانه ۲۵۰ میلیارد تومان از مصوبات و ۳۰۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ جهت مهار فاضلاب و آب های سطحی ۱۰۰ نقطه در نظر گرفته شده است.


مرتضوی با تاکید براینکه پروژه های احیای ۲ رودخانه طی ۱۷ ماه به پایان می رسد خاطرنشان ساخت: فرسایش خاک رودخانه ها سبب کاهش عمق تالاب شده است و سنبل آبی از دیگر معضلات آن است که در این راستا تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.


پایان پیام/383

نظر شما