شناسهٔ خبر: 52305707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون رئیس‌جمهور: اقدامات ضربتی برای احیای تالاب انزلی ضروری است

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در بازدید از تالاب بین‌المللی انزلی بر اقدامات ضربتی برای احیای تالاب انزلی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در حاشیه بازدید از تالاب انزلی اظهارکرد: طرح مناسبی برای احیای تالاب انزلی با کمک مردم آماده خواهیم کرد.

وی با تأکید بر  اقدامات ضربتی برای احیای این تالاب انزلی بیان کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند احیای تالاب انزلی نیازمند یک برنامه ۱۰ ساله است، اما امیدواریم در این مورد ضربتی تصمیم گیری و اقدام شود تا این تالاب هر چه سریع‌تر نجات پیدا کند.

 

استاندار گیلان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره اینکه سنبل آبی و رسوبات تالاب منجر به کاهش عمق آن شده، اظهار کرد: این مسئله تبدیل به یک نگرانی‌ و تهدیدی برای حیات تالاب شده که با دستور رئیس‌جمهوری و بازدید امروز اهتمام جدی برای نجات این تالاب وجود دارد.

اسدالله عباسی این نوید را به مردم داد که با همت و اراده موجود، دوباره شاهد فرود پرندگان مهاجر و زیست انواع آبزیان در تالاب انزلی بوده و ساکنان مناطق پیرامونی هم بتوانند از این تالاب استفاده کنند.

 

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و استاندار گیلان صبح امروز نیز از نوار ساحلی استان در راستای نظارت بر اجرای دستور آیت‌الله دکتر رئیسی مبنی بر آزادسازی اراضی ساحلی توسط دستگاه‌های دولتی بازدید کردند.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ی

برچسب‌ها:

نظر شما