شناسهٔ خبر: 52298194 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جشن سنتی بهار چین در فضا+تصاویر

فضانوردان چینی ساکن ایستگاه فضایی تیانگونگ در آستانه برگزاری اولین ایام بهاری خود در ایستگاه فضایی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، فضانوردان چینی ساکن ایستگاه فضایی تیانگونگ در آستانه برگزاری اولین ایام بهاری خود در ایستگاه فضایی چین، در ۴۰۰ کیلومتری بالای زمین، در نیمه راه ماموریت شش ماهه خود هستند.

به نظر می‌رسد خدمه  ماموریت شنژو-۱۳ تصمیم گرفته‌اند سنت‌های جشن چینی را حتی در فضا زنده نگه دارند و آماده لذت بردن از آن ایام هستند.

ویدئویی که توسط گروه رسانه ای چین (CMG) منتشر شده است نشان می‌دهد فضانوردان قبلاً داخل ایستگاه فضایی را با بالن‌ها و مربع‌های کاغذ قرمز سنتی تزئین کرده‌اند. حروف چینی "福" (به معنی خوش شانسی) روی مربع های کاغذی نوشته شده است، به این معنی که خوشبختی فرا رسیده است.

در ۱۶ اکتبر سال ۲۰۲۱، فضاپیمای شنژو-۱۳ سوار بر موشک «لانگ مارچ ۲‌اف» ۱۵ اکتبر از مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان در بیابان گبی در ساعت ۱۲:۲۳ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۹:۵۳ به وقت تهران) به فضا پرتاب شد. «شنژو-۱۳» هشت ساعت پس از پرتاب به ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین به نام «تیانه» (Tianhe) متصل شد. آنها قرار است شش ماه در ایستگاه فضایی چین بمانند و طولانی‌ترین ماموریت فضایی کشور را انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما