شناسهٔ خبر: 52292574 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

۱۰ درصد بستری شدگان در ایلام را نوزادان تشکیل دادند

صادقی فر گفت: ۱۰ درصد از بستری‌شدگان با علائم احتمالی کرونا ایلام در هفته آخر دی ماه را نوزادان زیر سه سال تشکیل داده اند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین ۲۲ درصد از مجموع بستری‌شدگان با علائم احتمالی کرونا نیز کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال بودند که این آمار‌ها از ابتدای شیوع کرونا بی سابقه است.

او گفت : باید مراقبت از نوزادان، کودکان و نوجوانان را تشدید و خانواده‌ها را نیز به مخاطراتی که شیوع کرونا ممکن است برای کودکانشان داشته باشد، آگاه کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام به تزریق واکسن برای کودکان زیر ۱۲ سال اشاره کرد و گفت: آغاز واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال در حال حاضر به شکل پلکانی و ۹ تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده است.

صادقی فر گفت: با توجه به اینکه در سویه اومیکرون کودکان آسیب پذیر و مبتلا می‌شوند، تصمیم نهایی بر آغاز واکسسیناسیون در سطح ملی و به تبع آن در استان اعلام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اولین کودکی که در ایلام واکسن دریافت کرده ۹ ساله است.

صادقی فر گفت: واکسن تزریقی برای کودکان سینوفارم و پاستوکووک است و همان دز که برای بزرگسالان تزریق شد و با همان فاصله زمانی برای این افراد تزریق می‌شود.

به گفته کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  تاکنون پوشش واکسیناسیون نوبت اول ۸۹/۱ درصد، پوشش واکسیناسیون نوبت دوم ۷۸/۹ درصد و پوشش واکسیناسیون نوبت سوم دراستان ایلام معادل ۲۱/۲ درصد بوده است.

انتهای پیام/غ

 

نظر شما