شناسهٔ خبر: 52279800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آمار جالب نماینده مجلس از میزان صادرات ماشین‌آلات ایران به سوئیس

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تحکیم روابط جزء سیاست‌های خدشه‌ناپذیر ایران است و سوئیس دارای ویژگی‌هایی خاصی است و ۴۵ درصد از صادرات ماشین‌آلات ایران به سوئیس انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه(۵) آبان ۱۳۸۱ هجری شمسی (۲۷ اکتبر ۲۰۰۲) میان دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس برای اجتناب از أخذ مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن و در موافقت با آن اظهار داشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران ارتباط با دیگر کشورها است. 

وی افزود: اقدامات منقضی برای ارتباط با سایر کشورها باید انجام شود، تحکیم روابط جزء سیاست‌های خدشه‌ناپذیر ایران است و کشور سوئیس دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند با ما در ارتباط باشد. این کشور مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی بوده و ۴۵ درصد از صادرات ماشین‌آلات کشور ما با این کشور انجام می‌شود.  

عضو هیات رئیسه مجلس تأکید کرد: ما باید ارتقاء سطح مناسبات میان ایران و سوئیس داشته باشیم تا بتوانیم تمهیدات لازم برای فعالیت‌های مورد نیاز را کسب کنیم و این لایحه موجب گسترش روابط تجاری میان ایران و سوئیس می‌شود. متأسفانه تراز تجاری ما با سوئیس منفی است و باید تغییر رویکرد دهیم.

سلیمی گفت: توافقنامه میان ایران و سوئیس در سال ۱۳۸۱ امضا شده و اکنون نیاز به تکمیل و اصلاح دارد که این لایحه اصلاحی در ۸ ماده به مجلس ارسال شده و تصویب آن می‌تواند در حوزه اشتغالزایی تأثیر مثبتی داشته باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما