شناسهٔ خبر: 52275932 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

شرط گوترش برای پذیرش طالبان در جامعه جهانی

تسنیم

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت که طالبان برای عضویت در جامعه جهانی و برسمیت شناخته شدن باید حقوق ابتدایی بشر از جمله حقوق زنان را رعایت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان در توئیتی اظهار داشت که زنان و دختران در افغانستان بار دیگر از حق خود برای تحصیل، اشتغال و عدالت برابر محروم شده‌اند.

وی افزود: طالبان برای اینکه تعهد واقعی خود را برای عضویت در جامعه جهانی نشان دهد باید حقوق ابتدایی بشر که متعلق به هر دختر و زن است را به رسمیت بشناسد و از آن حمایت کند.

دبیرکل سازمان ملل پیش از این نیز گفته بود که  «ما با طالبان در تماس هستیم؛ اول از همه برای توزیع کمک‌ها بین مردم افغانستان و اینکه به آن‌ها بفهمانیم که برای داشتن همبستگی جامعه جهانی و برای اینکه روزی توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته شوند، آن‌ها باید تعهداتشان را عملی کنند».

گوترش خاطرنشان کرده بود: برخی مسایل از جمله حقوق بشر زنان و دختران، حق کار زنان و حق تحصیل دختران در همه سطوح برای ما بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد که طالبان باید در این باره با جامعه بین‌المللی همکاری کند و از تبدیل افغانستان به پناهگاه امنی برای تروریسم جلوگیری کند.

نظر شما