شناسهٔ خبر: 52275909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

قاسمی‌پور در تذکر شفاهی:

انتقاد از وجود بی‌اخلاقی در فضای مجازی/ آموزش و پرورش درس سواد رسانه‌ای را جزو دروس مدارس قرار دهد

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس از وجود بی‌اخلاقی در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش درس سواد رسانه‌ای را جزو دروس مدارس قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، شیوا قاسمی پور در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نظارت بر وضعیت رسانه‌ها در فضای مجازی امری قابل تأمل است که باید توسط این وزارتخانه انجام شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رسانه‌ها از وظیفه خطیر خود که ایجاد شفافیت در جامعه و رساندن اخبار درست به گوش مردم به محلی برای دروغ پراکنی و تشویش اذهان عمومی تبدیل شدند؛ به جای انعکاس عملکرد مسئولان فقط به دنبال انعکاس خبرهای منفی و کذب هستند و گاهی به جای اینکه ابزار اتحاد مسئولان و نمایندگان ملت باشند، اظهارنظر آنها موجب گسست و انشقاق شده و منجر به خروجی که به نفع مردم باشد، نمی‌شود.

وی افزود: آنچه امروز در فضای مجازی با آن روبرو هستیم، وجود بی‌اخلاقی متعددی است که مهمترین ریشه آن نبود الگوی مناسب برای یادگیری و تقلید است؛ به عنوان نماینده مردم همه مخاطبان را به رعایت اخلاق اسلامی دعوت می‌کنم، امروزه وضعیت مردم مهم است نه به حاشیه راندن کارهای درست.

قاسمی‌پور خاطر نشان کرد: به عنوان عضو کمیسیون آموزش مجلس و معلم این سرزمین از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم درس سواد رسانه‌ای را جزو دروس رسانه‌ای قرار دهد و کمک کند فرزندانمان با ارتقاء سواد رسانه‌ای در فضای مجازی سردرگم نشوند.

نظر شما