شناسهٔ خبر: 52273029 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نامه کادر سلامت کشور به رئیس سازمان برنامه و بودجه/ فوق العاده خاص با ضریب ۳ و تبدیل وضعیت

کادر بهداشت و درمان کشور (سلامت) در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دو خواسته خود را یادآور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نویسندگان نامه خطاب به «مسعود میرکاظمی» یادآور شدند که ۲ سال از شروع کرونا می‌گذرد اما بیش از ۷۰۰ روز است که کادر سلامت با جان و خون و شرافتشان در خط مقدم جبهه‌ای ایستاده‌اند که مملکت را با خود به سیاهترین روزهای ممکن فرو برده بود.  

آنها در ادامه نوشتند: اگر امروز روزهایتان آبی است. اگر امروز در سایه آرامش و امنیت به زندگی روزمره بازگشته‌اید بی‌شک مرهون خدمات کادر سلامتی است که عزیزترین‌هایش را بر سر این راه و این خدمت شریف نهاده است. جناب آقای میرکاظمی؛ امروز روپوش‌های سفید ما در غم از دست دادن یاران و همکارانمان به رنگ سیاه درآمده است و چه سخت و غریب است نبود آن‌هایی که روزی هم قطار ما بودند. 

کادر سلامت با یادآوری اینکه «آن روز که همکاران ما یکی یکی در راه انجام وظیفه شهید می‌شدند مسئولین امر با گفتارشان ضمانت نامه‌ی نانوشته‌ای را به تقریر درآوردند، ادامه دادند: به جای آنکه حرمت آن وظیفه مقدس را پاس بدارند وعده‌هایی چند به دست کادر سلامت داده‌اند اما ما آرام نمی‌گیریم تا زمانی که همکار شرکتی، قراردادی، ۸۹ روزه و طرحی بی‌پناه دوران کرونا امنیت شغلی نداشته باشدتا زمانی که معیشت کادر سلامت با جانی که می‌کند همخوانی نداشته باشد ما آرام نمی‌گیریم.» 

در بخش دیگری از این نامه خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه، آمده است: «مستحضر باشید، وزارت بهداشت و بدنه‌ی شریف آن در طول تمامی روزهای سیاهِ کرونا به مانندِ وزارت جنگ بوده است، ما در طول سالیان گذشته تنها دستگاهی بودیم که حتی برای دقیقه‌ای تعطیل یا دور کار نبودیم، آنروز که همه به ماندن در خانه توصیه می‌شدند، ما هر بار با وداعی تلخ با عزیزانمان به جنگ با ویروسی می‌رفتیم که نه درمانی داشت و نه جوان و پیر می‌شناخت و چه سخت و دهشتناک بود روزهایی که حتی بدون ماسک و تجهیزات حفاظتی در خط مقدم جنگ بودیم. پس امروز، اگر قرار است عدالت را اجرا کنید اگر قرار است معنای عدالت باشید باید به دستگاه‌ها با توجه به استحقاق آن‌ها نگاه کنید.» 

کادر سلامت در ادامه خواسته‌های خود را چنین برشمرده است: «تنها و تنها دو خواسته داریم؛ ابتدا فوق العاده خاص با ضریب ۳ تا شاید معیشت ما با واقعیات موجود همخوانی داشته باشد تا شاید دیگر غمِ نان نداشته باشیم. یادتان باشد که ریاست محترم جمهور در روز نوزدهم آذر دستور اجرای فوق العاده خاص را داده‌اند، پس ما انتظار داریم صادق الوعد باشید و خواسته بعدی ما تبدیل وضعیت است، از شما انتظار داریم به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت امنیت شغلی کادر سلامت و اینکه کادر سلامت نباید کارگر فصلی باشد توجه بفرمایید. این فرمایشات فصل الخطاب است.» 

در بخش پایانی این نامه می‌خوانیم: «این دو خواسته ما، کمترین انتظارات کادر سلامت است. انتظاراتی که اگر شهدای ما امروز بودند، در صف اول مطالبه‌گری این درخواست‌ها را مطرح می‌کردند. درخواست‌هایی که شما می‌توانید محقق بفرمایید، به فضل الهی و با درود به روح پرفتوح شهدای سلامت ما بر خواسته‌هایمان پافشاری می‌کنیم. تا آن زمان که عدالت همچون آبشاری فرو ریزد.» 

نظر شما