شناسهٔ خبر: 52272427 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

آغاز بارش برف و باران و کولاک در کشور از بعدازظهر فردا/ وزش باد شدید در جنوب غرب و شرق کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بعدازظهر فردا بارش برف و باران برای ۲۳ استان پیش بینی کرد و نسبت به وقوع کولاک برف، بهمن، آب‌گرفتگی معابر و مسدود شدن راه‌ها هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس گزارش سازمان هواشناسی؛ از امروز تا ظهر فردا برای آسمان بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی شده است اما از بعدازظهر فردا سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد و در استان‌های واقع در جنوب‌غرب و غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران، در برخی مناطق رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از بارش در ۲۳ استان و افزایش تندی وزش باد خبر داد و نسبت به اختلال در تردد، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، لغو یا تاخیر در پروازها، آب گرفتگی معابر شهری و خسارت به محصولات و آسیب به ماشین‌آلات‌ کشاورزی هشدار داد.
 
فردا در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ابرناکی، بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر زاگرس مرکزی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.
 
این سامانه روز سه شنبه در غرب و جنو‌ب‌غرب کشور، مرکز، شمال‌ شرق، برخی نقاط شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز سبب بارش خواهد شد که شدت بارش‌ها در شمال و شرق خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و جنوب اصفهان است.
 
روز سه‌شنبه در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، اصفهان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، جنوب کردستان، جنوب زنجان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، شمال کرمان و یزد بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی، رعدو برق و  مه پیش بینی می‌شود.
 
فعالیت این سامانه بارشی روز چهارشنبه در شمال‌ شرق فعال پیش بینی شده است و سپس از کشور خارج می‌شود؛ در این روز  در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده خواهم داشت.
 
روز پنجشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است.
 
فردا در جنوب غرب و از روز سه شنبه تا پنجشنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد موجب بروز گرد و خاک می‌شود.
 
سازمان هواشناسی همچنین از افزایش گرادیان فشاری و وزش باد شدید از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا روز چهارشنبه در مناطقی مانند نیمه شمالی فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خوزستان و جنوب خراسان رضوی خبر داد که در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.
 
آسمان تهران امروز صاف گاهی همراه وزش باد و از بعد از ظهر به‌تدریج ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده است که بیشترین و کمترین دمای پایتخت ۸ درجه و صفر درجه خواهد بود.
 
زنجان، سنندج  و همدان امروز با کمینه دمای ۱۰- درجه سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما