شناسهٔ خبر: 52265844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار گلستان:

طی یک هفته آتی تمام مدارس گلستان غیرحضوری خواهند بود

استاندار گلستان گفت: طی یک هفته آتی تمام مدارس گلستان غیرحضوری خواهند بود وتمام مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

با گزارش ایلنای گلستان، علی محمد زنگانه عصر امروز ( ۹بهمن ماه)در هشتاد و هشتمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: به دلیل آغاز موج ششم کرونا و افزایش مورد ابتلا در سنین پایین تر طی یک هفته آتی تمام مدارس گلستان در همه مقاطع تحصیلی غیرحضوری خواهند بود.

وی ادامه داد: متاسفانه سویه امیکرون به شدت در حال گسترش است و علی رغم اینکه تمام شهرستان های استان در هفته گذشته در وضعیت آبی قرار داشتند، این هفته ۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان آبی هستند.

وی افزود: نیمی از مبتلایان جدید تا کنون واکسن نزده آمد و نیمی دیگر نیز ۳ دز را بصورت کامل تزریق نکرده اند و متاسفانه میزان تزریق دز سوم در برخی شهرستان ها زیر ۱۰ درصد است که از مردم تقاضا داریم برای تکمیل زنجیره ایمنی و کاهش ابتلا حتما برای دریافت دز سوم مراجعه کنند.

زنگانه  افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک خصوصا در اماکن عمومی و پر جمعیت باید به صورت جدی دنبال شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: تمام مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگر برگزار می شود وبا توجه به ایام الله دهه مبارک فجر برنامه افتتاحات بیشتر بصورت متمرکز و با حداقل جمعیت برگزار می شود برنامه پیاده روی همگانی نیز ملغی است.

وی گفت : در خصوص چگونگی برگزاری آیین ۲۲ بهمن در جلسه هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد.

 وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان گلستان ۱۸۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۳ نفر به دستگاه وصل هستند وطی یک هفته گذشته ۱۵ بیمار مشکوک به ابتلا داشتیم که هر ۱۵ نفر آلوده به ویروس امیکرون بوده‌اند.

نظر شما