شناسهٔ خبر: 52264768 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دلایل کندشدن ترخیص کامیون های دپو شده در گمرک

مدیرکل حمل و نقل سازمان راهداری آخرین وضع کامیون‌های دپو شده در گمرک را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دغاغله در گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان این مطلب افزود: بر اساس آمار اعلامی گمرک، ۴۸۰۰ دستگاه کامیون ترخیص شده که از این تعداد حدود ۱۶۰۰ دستگاه پلاک شده اند.

او رفع مشکلات کامیون داران را منوط به تصمیمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان و تاکیدکرد: سامانه‌ای به این منظور طراحی شده تا در کنار سامانه جامع تجارت، مرحله ترخیص و پلاک گذاری ناوگان در آن ثبت شود.

احمد کریمی دبیر کانون انجمن‌های کامیون داران نیز در بخش دیگری از برنامه بزرگترین مشکل این صنف را در اسقاط ناوگان کامیون‌ها دانست و گفت: بالا بودن هزینه اسقاط کامیون‌ها با عمر بالا ۲۵ سال دلیل اصلی ترخیص سریع کامیون هاست.

او افزود: تاخیر در صدور مجوز نمایندگی خدمات بعد از فروش نیز قابل توجه است که کندی ترخیص را درپی دارد.

واردات کامیون‌های وارداتی به مصوبه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برمی‌گردد که بر همین اساس در سال ۱۳۹۸ و بر اساس ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، شرایط واردات این کامیون‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی به گمرک اعلام شد و بعد از آن سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت صمت طی ابلاغیه‌هایی شرایط واردات از جمله ردیف تعرفه کامیون‌های وارداتی، نحوه واردات، کامیون‌های اسقاطی، مجوز‌های قانونی و مقرراتی و همچنین تائید منشأ این کامیون‌ها را مشخص و ابلاغ کردند، ولی واردات این کامیون‌ها با موانعی مواجه و در گمرک دپو باقی ماند و صاحبان این کامیون‌ها که اغلب رانندگانی هستند که از این محل معیشت خود را می‌گذرانند بلاتکلیف باقی ماندند.  

نظر شما