بسیاری از ویژگیهای تبلیغاتی تراشهی اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ حول قدرت این پردازنده در اجرای بازیها میچرخد. اگزینوس ۲۲۰۰ از پردازندهی گرافیکی Xclipse 920 بهره میبرد؛ تراشهی گرافیکی که میتواند تجربهای لذتبخش از اجرای بازی را ارائه دهد. البته اگر پردازندهی مرکزی قدرت زیادی نداشته باشد، Xclipse 920 عملکرد چندان مطلوبی نخواهد داشت و این دقیقاً یکی از مواردی است که گوگل سعی میکند آن را در اندروید ۱۳ رفع کند.
بهگزارش سمموبایل، میشال رحمان، سردبیر سابق XDA، بهطور اتفاقی در کدهای پروژهی منبعباز اندروید (AOSP) نکتههای جالبی کشف کرده است. وی دراینباره گفت:
زمان بارگذاری بازیها با قابلیت تقویت پردازندهی مرکزی ازطریق ADPF بهبود خواهد یافت. اگر بازی در حال اجرا باشد، مجموعهای از APIها برای انتقال وضعیت خود به پردازندهی مرکزی استفاده خواهند کرد که سپس این ویژگی روی فرکانس تقویتشده کار خواهد کرد.
انتظار میرود قابلیت پردازندهی تقویتشده با اندروید ۱۳ ارائه شود؛ اما این ویژگی احتمالاً در ابتدا فقط مختص گوشیهای سری پیکسل گوگل خواهد بود. جزئیات مربوط به زمان دردسترسبودن این قابلیت برای سایر گوشیهای هوشمند فعلاً مشخص نیست؛ زیرا شرکتهای تولیدکنندهی گوشیهای هوشمند برای ارائهی ویژگی اشارهشده احتمالاً به تنظیم دقیق سیستم-روی-چیپ (SoC) نیاز خواهند داشت. بهدلیل شباهت معماری بهکاررفته در تراشههای اگزینوس و تراشههای گوگل تنسور، احتمالاً گوشیهای غول فناوری کرهای مشکل خاصی برای ارائهی قابلیت پردازندهی تقویتشده نخواهند داشت.
ممکن است جزئیات بیشتر دربارهی قابلیت پردازندهی تقویتشده در نسخههای پیشنمایش توسعهدهندگان اندروید ۱۳ ارائه شود. این نسخه احتمالاً مثل همیشه اواخر ماه فوریه دردسترس قرار خواهد گرفت؛ بههمیندلیل، زمان زیادی تا انتشار آن باقی نمانده است. بااینهمه، باید منتظر نسخهی آزمایشی One UI 5.0 نیز باشیم تا ببینیم آیا این قابلیت به گوشیهای هوشمند سامسونگ راه پیدا خواهد کرد یا خیر.
نظر شما