شناسهٔ خبر: 52264284 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ایران – امارات بدون تماشاگر برگزار می‌شود

کرونا، تنها دغدغه تیم ملی

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

قطعی شدن ممنوعیت حضور تماشاگران در دیدار ایران – امارات، نگرانی‌ها از بابت افزایش تعداد کرونایی‌های تیم ملی را افزایش داده است. تیم کشورمان در حالی موفق به شکست عراق و صعود زودهنگام به جام جهانی شده که هنوز سه بازی دیگر از مرحله مقدماتی باقیمانده و عصر سه‌شنبه نیز باید به مصاف امارات برود.
بعد از تشکیل اردوی تیم ملی برای مصاف با عراق مشکلات کرونایی آغاز شد. مثبت شدن تست نوراللهی، سردار آزمون، قایدی و احسان حاج‌صفی زنگ خطر را به صدا درآورد. بعد از قطعی شدن این ماجرا، تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از ابتلای دیگر بازیکنان تشدید شد، حتی قرار بود رئیس‌جمهور برای روحیه دادن به تیم ملی قبل از بازی با عراق، دیداری با ملی‌پوشان و کادر فنی داشته باشد، اما بحث کرونا باعث لغو این دیدار شد. با اینکه خیالمان از بابت صعود به جام جهانی راحت شده، ولی شیوع کووید ۱۹ همچنان یکی از مشکلات اساسی تیم ملی است. در تازه‌ترین اتفاق علیرضا بیرانوند هم تستش مثبت شد تا با خروج این بازیکن از اردو، اسکوچیچ مجبور شود محمدرضا اخباری را به عنوان دروازه‌بان جایگزین به تیم ملی فرا بخواند. ضمن اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه‌ای که دیروز با ریاست دکتر رئیسی برگزار شد، ورود تماشاگران به ورزشگاه آزادی در بازی با امارات را ممنوع کرد.

در امان ماندن ملی‌پوشان از شر کرونا باعث شد سرمربی کروات برای شاگردانش قوانین سختگیرانه‌ای در نظر بگیرد؛ بازیکنان تیم ملی حق خروج از اتاق‌های‌شان را ندارند، مگر برای رفتن به سر تمرین. آن‌ها همچنان باید غذای‌شان را در اتاق‌های خود صرف کنند. سرپرست تیم ملی هم نسبت به افزایش تعداد کرونایی‌ها ابراز نگرانی کرده است. مجتبی خورشیدی در گفتگو با رادیو تهران به این مسئله اشاره کرد و از ممنوعیت اعلام اسامی مبتلایان خبر داد: «خوشبختانه بچه‌ها روند خوبی را پشت سر می‌گذارند و تنها موضوعی که ما را نگران می‌کند، تست PCR بازیکنان است. امیدواریم دیگر تست کسی مثبت نشود. فیفا اعلام کرده از این به بعد اجازه نداریم اسامی مبتلایان به کرونا را اعلام کنیم، زیرا این موارد شخصی و پزشکی است و نمی‌توانیم بگوییم کدام بازیکن کرونا گرفته است. اعلام نشدن نام مبتلایان جدید را هم به حساب پروتکل‌هایی بگذارید که از ما خواسته‌اند. نگران‌کننده‌ترین مسئله بحث کرونای بازیکنان است. هر لحظه احتمال دارد بازیکن جدیدی به این ویروس مبتلا شود. در جامعه هم بحث سرایت زیاد شده و تیم ملی هم جامعه کوچکی است. با تمام تمهیداتی که در هتل تیم ملی در نظر گرفته‌ایم مثل صرف وعده‌های غذایی در اتاق بازیکنان، باز هم شاهد ابتلای بازیکنان هستیم. این ویروس بسیار قوی است و احتمال سرایتش نیز بالا رفته است. اگر برای بازیکنی مشکلی پیش بیاید جدا از لیست انتظار، ممکن است از بازیکنانی که اکنون در ایران شاغل هستند و دسترسی به آن‌ها آزاد است بخواهیم به اردو بیایند. این به شرایطی که ممکن است در روز‌های آینده پیش بیاید بستگی دارد.»

وضعیت کرونایی مسئله‌ای جدی است و با کوچک‌ترین غفلتی احتمال افزایش مبتلایان وجود دارد. تیم ملی با کسب ۱۳ پیروزی در ۱۴ بازی به هدفش رسید و سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. هنوز سه بازی در مرحله مقدماتی باقی مانده و تنها دو روز دیگر باید رودرروی امارات قرار بگیرد، به همین خاطر است که سرمربی هم بحث کرونا را چالش اصلی تیمش عنوان کرده است: «برای ایرانی‌ها خیلی مهم بود و حتی بعد از همه این اتفاقات و شرایط سختی که درمسابقات مقدماتی داشتیم، توانستیم با قاطعیت راهی مسابقات جام جهانی شویم. من واقعاً خوشحالم و افتخار می‌کنم. بازی فوق‌العاده بود و می‌توانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم. بعد از بازی خیلی خوب جشن گرفتیم. تنها چیزی که الان از آن می‌ترسم، کروناست. ما بعد از بازی با گارد باز به سمت آن رفتیم. از ۱۴بازی به ۱۳ برد رسیدیم و این به نظرم بی‌نظیر است. البته مشکلات زیادی داشتیم و در برخی بازی‌ها تحت فشار بودیم. در مرحله نخست انتخابی جام جهانی حتی اجازه نداشتیم یک امتیاز از دست بدهیم. به دلیل این همه پروتکل، شرایط بسیار سخت بود. افتخار می‌کنم که همه چیز را به دست آوردیم. به بازیکنان و کادر فنی هم تبریک می‌گویم.»

نظر شما