شناسهٔ خبر: 52260712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار در تهران

تهران-ایرنا-نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار به دبیری کیوان ساکت در فرهنگسرای بهمن پایتخت برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از فرهنگسرای بهمن، نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار در سه رده سنی الف- «۷ تا ۱۲ سال»، ب- «۱۳ تا ۱۹سال» و ج- «۲۰سال به بالا» در این فرهنگسرا برگزار و کیوان ساکت و بهداد بابایی اعضای هیات داوران، منصور حقی، عرفان گنجه‌ای، محمد موسوی و علی علی‌شاهی اعضای هیات انتخاب و مهدی غلامی دبیر اجرایی این جشنواره هستند.

ساکت در توضیح نحوه گزینش هنرجویان در روند این جشنواره اظهارداشت: ملاک اصلی برای انتخاب آثار، تسلط و تکنیک درست نوازنده، درک عمیق از موسیقی و مفاهیم آن و آشنایی با مبانی موسیقی و جانمایه‌های اصلی این هنر ارزنده است.

وی گفت: نوازنده‌ها باید برای مرحله نخست به منظور ارسال نمونه کار خود، به صورت انتخابی و آزاد، رپرتوآر(مجموعۀ اجراها ) مورد نظرشان را ضبط و برای هیات داوران ارسال کنند.

دبیر نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار افزود: در این جشنواره سعی شده همه موارد بر مبنای ابداع، مهارت، جسارت و تسلط طبقه‌بندی ارائه شود که این مساله حائز اهمیت است و با وجود داورانی که در کنار توانایی، مهارت و محبوبیت قابل تاملی دارند، بی‌شک نتیجه پایانی ارزشمند خواهد بود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۶ و رئیس فرهنگسرای بهمن نیز با اشاره به برگزاری جشنواره و رویدادهای متعدد فرهنگی هنری در این فرهنگسرا گفت: فرهنگسرای بهمن بر اساس سیاست‌ها و عملکرد مورد تایید، توجه به هنر موسیقی فاخر را جز وظایف خود می‌داند و طی سال‌های گذشته ثابت کرده است بر این امر اهتمام دارد.

علی‌اصغر خسروی افزود: طی دو سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا، برای نخستین بار موفق شدیم جشنواره تک‌نوازی را در دوره هفتم که مربوط به نوازندگی دف بود، به صورت مجازی برگزار کنیم و میزبان آثاری از سراسر کشور باشیم، دوره هشتم این جشنواره نیز حضوری برگزار شد که این دو تجربه ارزنده ما را بر آن داشت که نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار را با همکاری آموزشگاه وزیری از دریافت آثار تا داوری به صورت مجازی به مرحله اجرا برسانیم.

وی بیان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کسب مجوز از ستاد کرونا، اختتامیه این جشنواره به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در نهمین جشنواره تک‌نوازی تار و سه‌تار می‌توانند تا ۲۵ بهمن آثار خود را به همراه فرم ثبت‌نام که در پرتال فرهنگسرای بهمن به نشانی https://bahman.farhangsara.ir/ بارگذاری شده است، از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۰۲۱۷۴۲۷۹۵ دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۸۸۷۸۴۹۸۸ و ۸۸۶۷۰۸۶۸ تماس بگیرند.

برگزاری سومین پویش مجازی موسیقی

مسئول انجمن موسیقی شهرستان شمیرانات گفت: سومین پویش مجازی موسیقی به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر در سطح شهر تهران و شمیرانات برگزار می‌شود.

مهدی کاظمی افزود: با توجه به استقبال خوب هنرجویان موسیقی در برگزاری دو پویش مجازی موسیقی در شمیرانات، سومین پویش موسیقی را در سه بخش موسیقی کلاسیک، موسیقی ایرانی و آهنگسازی و بداهه‌نوازی از طریق فضای مجازی و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تهران و شمیرانات برگزار می شود.

وی بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اسفندماه است و پس از ارزیابی آثار از برگزیدگان تقدیر و هدایایی به منتخبین اهدا می‌شود.

مسئول انجمن موسیقی شهرستان شمیرانات گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فراخوان به سایت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تهران و شمیرانات به نشانی etehran.farhang.gov.ir و shemiranat.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

براساس این گزارش، پیش از این نیز ۲ پویش موسیقی در شرایط شیوع کرونا توسط انجمن موسیقی شمیرانات با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات از طریق فضای مجازی برگزار شد.

برگزاری «چکامه بیداری» به مناسبت دهه فجر

ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تهران و شمیرانات به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر محفل شعرخوانی مجازی «چکامه بیداری» را برگزار می‌کنند.

مسئول انجمن ادبی مراد شمس شهرستان شمیرانات ضمن گرامیداشت ایام‌ الله دهه مبارک فجر گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری انجمن‌های ادبی، محفل شعرخوانی مجازی با عنوان «چکامه بیداری» با حضور شاعران مطرح تهران و شمیرانات برگزار می‌شود.

زهره خسروانی، هدف از برگزاری این محفل ادبی به صورت مجازی را حفظ سلامت و رعایت موارد بهداشتی عنوان کرد و افزود: با توجه به فراگیری سویه اُمیکرون و تجربه‌ای که از برگزاری پویش‌های مجازی در ۲ سال گذشته به دست آوردیم، تصمیم گرفتیم با دعوت از شاعران مطرح تهران و شمیرانات این برنامه را در فضای مجازی برگزار کنیم.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از این محفل شعرخوانی به سایت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های تهران و شمیرانات مراجعه کنند.

نظر شما