شناسهٔ خبر: 52258430 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون امدادونجات هلال‌احمر اصفهان خبر داد:

۱۲ نجات‌یافته در ۲۲ ماموریت امداد و نجات کوهستانی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۲ مأموریت امداد و نجات در کوهستان، حوادث جاده‌ای، صنعتی و کارگاهی و نیز کمک به گرفتارشدگان در برف و کولاک در سطح استان انجام شد که در جریان این تعداد عملیات‌، ۱۲ نفر نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص وضعیت امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر اصفهان در شرایط جوی ۴۸ ساعت گذشته، اظهار کرد: در جنوب اصفهان و محورهای شهرستان سمیرم به شهرضا، سمیرم به یاسوج و راه‌های فرعی و مسیر پادنا بیشترین مناطقی بوده که نیروهای امدادرسانی درگیر امدادرسانی شدند و در این محدوده، تعدادی از مسافران درگیر حوادث جوی اسکان داده شدند.

افزایش حجم مسافران در محورهای غربی استان

وی اضافه کرد: در محورهای غرب استان به خصوص جاده دامنه به داران به دلیل کاهش دمای هوا و افزایش بارندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها، شاهد افزایش تردد همشهریان در این محورها بودیم و در دو روز گذشته با همکاری نیروهای هلال‌احمر و پلیس راه و راهداری، خدمات لازم به حادثه دیدگان صورت گرفت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان تصریح کرد: در دو روز گذشته حوادث جاده‌ای افزایش چشمگیری نداشته است و در حال حاضر ۴۱ پایگاه امداد و نجات و یک تیم واکنش سریع به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و یک تیم امداد هوایی برای پشتیبانی و قریب به دو هزار و ۸۵۰ نجاتگر درجه‌بندی شده در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

کریمی اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۲ مأموریت امداد و نجات در کوهستان، حوادث جاده‌ای، صنعتی و کارگاهی و نیز کمک به گرفتارشدگان در برف و کولاک در سطح استان انجام شد که در جریان این تعداد عملیات ۱۲ نفر نجات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد هشت نفر با تلاش نجاتگران به مراکز درمانی منتقل شدند و چهار نفر نیز به صورت سرپایی، خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند.

لزوم خودداری از مسافرت در جاده‌های برفی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اظهار کرد: در دو روز گذشته پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای شهرستان‌های فریدن، خوانسار و سمیرم با آماه‌باش کامل و با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به امدادرسانی و رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک و نیز رهاسازی سرنشینان خودروهای حادثه دیده اقدام کردند.

کریمی تصریح کرد: برای امدادرسانی به این حوادث، ۷۴ نیروی عملیاتی در قالب ۲۶ تیم امدادی، عملیات امداد و نجات را با به‌کارگیری ۲۱ دستگاه آمبولانس انجام دادند.

وی در توصیه به شهروندان گفت: همشهریان در فصل زمستان از مسافرت‌های غیرضرور خودداری کنند و اگر مجبور به تردد بودند همراه داشتن زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی، معاینه فنی خودرو و داشتن سوخت به اندازه کافی را مورد توجه قرار دهند.

نظر شما