شناسهٔ خبر: 52254658 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایسکانیوز؛

عمده مسائل مطرح در شورای تعامل دانشگاه و خانواده کدامند؟

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد درباره عمده مشکلات مطرح شده در شورای تعامل از سوی خانواده همکاران، اعضای هیات علمی و اساتید گفت: در شرایط فعلی مشکلات روحی و روانی از عمده مشکلات خانواده‌ها است که از طریق ارجاع به روانشناس و مراکز مشاوره در قالب مشاوران آنلاین به این افراد خدمات ارائه می‌شود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بررسی آمار طلاق، مشاجرات در بین زوجین، عدم تمایل و فعالیت جوانان در کارهای تیمی، افزایش نرخ افسردگی، اضطراب و استرس در بین افراد می‌طلبد تا بیش از پیش نسبت به بازیابی سلامت روان افراد جامعه وارد عمل شد تا بتوان اقدامات مناسب را در دستور کار قرار داد. در این شرایط شورای تعامل دانشگاه و خانواده می‌تواند در ارتقای سطح ارتباط دو جانبه میان دانشگاه و خانواده، آشنایی با مقررات و شرایط آموزشی دانشگاه، افزایش پشتیبانی والدین به عنوان بهترین منبع حمایتی از دانشجویان، ایجاد ارتباط و شناخت متقابل میان دانشگاه، افزایش مهارت‌های ارتباطی  والدین با دانشجو، پیشگیری از آسیب‌های روانی و  اجتماعی دانشجویان و خانواده آنها، آینده‌نگری پیرامون امکانات شغلی دانشجویان و بهره‌گیری از امکانات خانواده، آشناسازی والدین با وظایفشان در برهه جدید و حساس از زندگی فرزندانشان، کمک به افزایش همدلی فرد با خانواده و  فرزندان زمینه‌های جذب دانشجو در کار اشاره کرد.

مشکلات روحی خانواده‌ها در شورای تعامل بررسی می‌شود

اردشیر دانش، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات شورای تعامل دانشجویی در حل مشکلات خانواده‌ها گفت: خللی در بین ارتباطات خانواده همکاران و اساتید با دانشگاه وجود داشت که با راه اندازی این شورا مشکلات مطرح و در حال برطرف‌سازی و ارائه راهکارهای اصولی است.

 وی افزود: برای کاهش مشکلات موجود در بین خانواده‌ها و دانشگاه، جلسات متعدد برای آنها برگزار شد. همچنین پیشنهادهای مناسبی در زمینه تشکیل کمیته تعامل خانواده و دانشجویان مطرح شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد درباره عمده مشکلات مطرح شده در شورای تعامل از سوی خانواده همکاران و اعضای هیات علمی و اساتید تاکید کرد: در شرایط فعلی مشکلات روحی و روانی از عمده مشکلات خانواده‌هاست و ارجاع به روانشناس و مراکز مشاوره در حد مشاوران آنلاین به این افراد خدمات ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما