شناسهٔ خبر: 52253488 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

جبران خسارات گردشگری همیاری همه ارکان را می‌طلبد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران بر همیاری همه ارکان کشور در جبران خسارات گردشگری ناشی از کرونا تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران صبح امروز  با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیران و مسئولان این وزارتخانه و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه از امروز تا سه‌شنبه - ۱۲ بهمن - به مدت ۴ روز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.

در مدت برگزاری این رویداد در بخش گردشگری نشست‌های متنوع، پنل‌ها، کارگاه‌ها و میزگردهای تخصصی با حضور اساتید و فعالان این حوزه برگزار می شود. فضایی مجزا هم برای مذاکرات B to B به صورت مجازی و حضوری برای فعالان و متخصصان صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش صنایع‌دستی علاوه بر معرفی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی ملی و جهانی، بخشی برای نمایش آثار هنری اساتید و نام‌آوران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اختصاص داده شده است. در این نمایشگاه به منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان‌های کمتر برخوردار، غرفه‌های رایگان به هنرمندان ١٢ استان، اختصاص یافته است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی را در حالی افتتاح می‌شود که خوشبختانه بدلیل واکسیناسیون عمومی امید مجدد برای احیای گردشگری بوجود آمده و از ابتدای آبان ماه با از سرگیری صدور روادید با افزایش تقاضای گردشگری داخلی و ورودی برای سفر مواجه شدیم.

علی اصغر شالبافیان افزود: کرونا آسیب های زیادی به صنعت گردشگری زده است و جبران خسارات آن کمک و همیاری همه ارکان کشور را می طلبد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: صنعت گردشگری از ابتدای شیوع کرونا بیشترین مراقبت ها را انجام داده و لازمه رونق بیشتر رعایت کاملتر همین روند مراقبت است و وزارت میراث فرهنگی به عنوان دستگاه پیشگام دستورالعمل های نظارت را ابلاغ کرده است.  

وی گفت: در این دوره نمایشگاه پروتکل های ویژه برای حاضران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.  

شالبافیان اظهار داشت: به منظور تعامل هر دو حوزه گردشگری و صنایع دستی این نمایشگاه به صورت مشترک برگزار شد. در حوزه صنایع دستی تسهیلات و امکانات برای هنرمندان شهرها و روستاهای صنایع‌دستی ملی و جهانی، بخشی برای هنرمندان و نام آوران و همچنین غرفه هایی برای هنرمندان استان های کمتر برخوردار فراهم شده است.  

وی گفت: غرفه های استانی به عنوان واحدی از کل همه ظرفیت های استانی را در سه حوزه تخصصی به نمایش می گذارند و تلاش شده است ظرفیت های گونه‌های مختلف گردشگری (سلامت خوراک مذهبی و ... ) هم معرفی شود.  

معاون گردشگری کشور بیان کرد: کارگاه های آموزش، نشست تبادل تجربیات و پنل های تخصصی در حاشیه این نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.  

شالبافیان گفت: وسعت نمایشگاه این دوره ٢٨ هزار متر مربع و در ١٠ سالن است و نسبت به نمایشگاه سال قبل ٢.۵ برابر افزایش دارد که نشانگر آغاز فصل امید به آینده گردشگری در پساکرونا است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

نظر شما