شناسهٔ خبر: 52250539 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نشست خبری؛

مقیمی: مشکلی برای حضور دانشجویان در دانشگاه تهران نداریم / تزریق واکسن؛ شرط اسکان در خوابگاه

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران آمادگی حضور دانشجویان در دانشگاه را دارد و مشکلی برای حضور دانشجویان نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در نشست خبری که به مناسبت آغاز ترم تحصیلی و بازگشایی حضوری دانشگاه که امروز در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تهران مدیریت آموزش عالی استان تهران را عهده دار است و دانشگاه‌ها اعلام کردند محدودیت‌های ما زیاد است و اینکه به یکباره شاهد حضور همه باشیم، امکان ندارد.

رییس دانشگاه تهران افزود: در مصوبه شورای مدیریت آموزش عالی استان تهران مقرر شد که از نیمسال دوم سال تحصیلی، آموزش با شیب قابل قبول از تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری آغاز و در صورت خوب بودن شرایط به مقطع کارشناسی تسری یابد.

وی افزود: در دانشگاه تهران دانشجویان اقبال نشان می‌دهند که در دانشگاه حضور داشته باشند و هیات علمی نیز به علت نبود دانشجویان در دانشگاه احساس خوبی ندارند و معتقدند حضور دانشجویان در دانشگاه می‌تواند تحرک جدیدی ایجاد کند؛ با توجه به این اقبال دو سویه اگر انشالا مشکلی از نظر ستاد کرونا وجود نداشته باشد و ستاد کرونا محدودیتی ایجاد نکند، ما هم بدون محدودیت دانشجویانی که اعلام آمادگی کنند، پذیرای همه دانشجویان در همه مقاطع خواهیم بود.

۵۵ درصد دانشجویان علاقه‌مند به آموزش حضوری هستند

مقیمی خاطرنشان کرد: در پرسشنامه‌ای از ۴۰ هزار دانشجو در خصوص آموزش حضوری و مجازی سوالاتی پرسیده شد و نزدیک به ۲۰ هزار نفر پاسخ دادند؛ از این تعداد ۵۵ درصد اعلام کردند آمادگی دارند در دانشگاه حضور یابند و ۴۵ درصد اعلام کردند، علاقه‌مند هستند مجازی کلاس‌ها را دنبال کنند؛ ما اجبار و الزامی برای حضور نداریم و اعلام کردیم آن‌هایی که نگران هستند الزامی به حضور ندارند. به همین دلیل کلاس‌ها را به صورت ترکیبی برگزار خواهیم کرد به این صورت که استاد در کلاس حاضر می‌شود و محیط مجازی را هم مدیریت می‌کند.

امتحانات پایان ترم حضوری برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه تهران با اعلام اینکه آزمون‌های پایان ترم به صورت حضوری برگزار خواهد شد، گفت: امتحانات دانشجویانی که هم به صورت مجازی و حضوری کلاس‌ها را دنبال می‌کنند به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جمع بندی ما در خصوص کلاس‌های عملی اینگونه شد که تا پایان ماه مبارک رمضان به صورت مجازی برگزار شود، اما بعد از ماه رمضان یعنی اردیبهشت ماه دروس عملی به صورت حضوری برگزار شود.

همه دانشجویان غیربومی اسکان داده می‌شوند

مقیمی همچنین درباره تامین خوابگاه و تغذیه در ترم جدید تحصیلی گفت: برنامه ریزی‌ها به این ترتیب است که تمام دانشجویان غیربومی اسکان داده خواهند شد و تغذیه آن‌ها با کیفیت بهتری ارائه خواهد شد. با همکاران دانشگاه علوم پزشکی تهران مذاکره کردیم که در خصوص اسکان دانشجویان ما نظارت کنند. از ورود دانشجویانی که هیچ واکسنی تزریق نکرده اند به خوابگاه جلوگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به پیک جدید کرونا در کشور گفت: هنوز تصمیم جدیدی درباره اعمال محدودیت‌ها از سوی ستاد کرونا اعلام نشده و البته برای سیاست‌های جدید ستاد کرونا نیز برنامه‌هایی داریم. با توجه به پیک جدید اگر تصمیم جدیدی اتخاذ شود، براساس پروتکل‌های جدید تجدید نظر و تصمیم گیری خواهیم کرد.

نظر شما