شناسهٔ خبر: 52247821 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تروئیکای اروپا: در حال رسیدن به مرحله نهایی مذاکرات با ایران...

اقتصاد ایران: سه کشور اروپایی عضو توافق هسته‌ای با ایران اعلام کردند مذاکرات وین در حال رسیدن به مرحله نهایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشورهای اروپایی عضو برجام موسوم به تروئیکای اروپایی روز جمعه در بیانیه‌ای نوشتند، مذاکرات وین در حال رسیدن به مراحل پایانی است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه مشترک فرانسه، آلمان و انگلیس آمده است:‌ «ماه ژانویه فشرده‌ترین دوره از این مذاکرات تا به زمان حال بوده است».

این بیانیه می‌افزاید: «همه این را می‌دانند که در حال رسیدن به مرحله نهایی هستیم که نیازمند اتخاذ تصمیمات سیاسی است. از این رو مذاکره‌کنندگان برای رایزنی به پایتخت‌های خود برمی‌گردند».

«انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اروپایی مذاکرات وین نیز در پیام توئیتری مشابهی ضمن اعلام تنفس در دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌های ایران نوشت: «شرکت‌کنندگان در مذاکرات برای رایزنی و دریافت دستورالعمل‌ها به پایتخت‌های خود رفته و هفته آینده بازمی‌گردند. اکنون زمان اتخاذ تصمیمات سیاسی است. سفر همگی شرکت‌کنندگان به سلامت».

در همین خصوص یک منبع مطلع به خبرنگار فارس گفت که با توجه به اهمیت موضوعات باقیمانده و لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی، براساس تفاهم صورت گرفته هیأت‌ها برای مشورت و رایزنی به پایتخت‌ها مراجعت می‌کنند و بعد از این وقفه یک هفته‌ای، مذاکرات از سر گرفته خواهد شد.

این منبع با بیان این‌که روند گفت‌وگوها در مجموع سازنده و رو به جلو بوده، اظهار داشت: اگر طرف‌های مقابل پس از بازگشت از پایتخت‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، امکان حرکت سریع‌تر به سمت توافق وجود دارد.

امروز (جمعه) علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌ کننده جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا در هتل کوبورگ وین به گفت‌وگو نشستند. بعد از این دیدار، نشستی با حضور مذاکره‌کنندگان ارشد ایران، اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی عضو برجام برگزار شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌های ایران، ششم دی ماه شروع و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته شد و کماکان در وین در جریان است البته ۲۴ دی ماه براساس توافق حاصله روسای هیأ‌ت‌های مذاکره کننده ایران و سه کشور اروپایی برای مشورت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کردند و دوشنبه ۲۷ دی ماه دوباره مذاکرات از سرگرفته شد که در فرمت‌ها و سطوح مختلف تا امروز در پایتخت اتریش جریان داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما