شناسهٔ خبر: 52246044 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

جایگاه شارژ جدید خودروهای تسلا در کانادا تخریب شد

مبین احمدی

افرادی ناشناس اخیراً یک جایگاه سوپرشارژر تسلا را در کانادا تخریب کرده‌اند. گفته می‌شود هدف خراب‌کاران، سرقت مس موجود در کابل‌های شارژ بوده است.

صاحب‌خبر -

یک جایگاه سوپرشارژر تسلا با ۱۲ ایستگاه شارژ که قرار بود در سوری بریتیش کلمبیای کانادا افتتاح شود اخیراً تخریب شده است. براساس آنچه پدال می‌نویسد، خراب‌کاران پیش از افتتاح این جایگاه یک‌سوم از واحدهای شارژ را تخریب کرده‌اند.

احداث این جایگاه شارژ از اکتبر سال گذشته‌ میلادی شروع شده بود و قرار بود به‌زودی افتتاح شود، اما ظاهراً اوضاع به گونه دیگری رقم خورده است. درایو تسلا کانادا می‌گوید فرد یا افراد مسئول این کار احتمالاً به خاطر نفرت از تسلا این کار را انجام نداده‌اند بلکه به‌دنبال سرقت مس از کابل‌های شارژ ضخیم و فروش آن‌ها بوده‌اند.

سرقت مس موضوع جدیدی نیست و سارقان به خوبی می‌دانند که مس زیادی در این کابل‌ها به کار رفته است. البته مس موجود در چهار جایگاه تخریب‌شده چندان زیاد نیست و قیمت ناچیزی خواهد داشت. هر نیم کیلوگرم مس در آمریکا حدود ۳٫۵ دلار قیمت دارد و اگر کیفیت پایینی داشته باشد و کار زیادی برای استخراج آن لازم باشد قیمتش پایین‌تر هم خواهد بود.

تخریب جایگاه سوپرشارژر خودرو تسلا در کانادا

احتمالاً داستان این جایگاه شارژ تسلا فرق می‌کند چون هفته‌ی پیش هم گرافیتی‌هایی در آنجا طراحی شده بود و حتی پوشش‌های پلاستیکی جایگاه کنده شده بود. هنوز مشخص نیست چه کسی این کار را انجام داده است اما پلیس بررسی موضوع را شروع کرده است.

تخریب محصولات و جایگاه‌های شارژ تسلا چیز جدیدی نیست و به غیر از سارقان مس، برخی افراد که علاقه‌ای به تسلا ندارند، تنفر خود را با انجام چنین کارهایی نشان می‌دهند. هنوز مشخص نیست که سوپرشارژر جدید تسلا در این منطقه طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی افتتاح خواهد شد یا خیر. احتمالاً تا زمان تعویض کابل‌های آسیب دیده این جایگاه افتتاح نخواهد شد هرچند انتظار نمی‌رود افتتاح این جایگاه تا مدت زیادی به تعویق بیفتد.

نظر شما