شناسهٔ خبر: 52244875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

مورا: مذاکرات وین به تصمیمات سیاسی نیاز دارد

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات رفع تحریم ها در وین با اشاره به وقفه چند روزه در گفت‌وگوها تصریح کرد که مذاکرات به مرحله تصمیم‌گیری‌های سیاسی رسیده است.

صاحب‌خبر -

ایرنا: نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات رفع تحریم ها در وین با اشاره به وقفه چند روزه در گفت‌وگوها تصریح کرد که مذاکرات به مرحله تصمیم‌گیری‌های سیاسی رسیده است.

انریکه مورا عصر جمعه در توئیتی نوشت: هشتمین دور مذاکرات وین که از 27 دسامبر آغاز شد و یکی از طولانی ترین دور مذاکرات تاکنون بوده است وارد یک دوره استراحت شد.

مورا: مذاکرات وین به تصمیمات سیاسی نیاز دارد

وی افزود: شرکت کنندگان برای رایزنی و دریافت دستورالعمل‌ها به پایتخت باز می‌گردند. مورا تصریح کرد که اکنون تصمیمات سیاسی لازم است.

پیشتر یک منبع مطلع اعلام کرد که بر اساس توافق صورت گرفته بین طرفین، مذاکرات رفع تحریم‌ها از فردا (شنبه) به مدت چند روز متوقف خواهد شد.

مذاکره کنندگان در روزهای گذشته سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند. قریب به اتفاق هیات‌ها اذعان دارند که گفت‌وگوها به رغم پیچیدگی برخی مسائل رو به جلو و در مسیر پیشرفت است.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

نظر شما