شناسهٔ خبر: 52242181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در مازندران:

جشن‌های دهه مبارک فجر مردمی برگزار شود/ حمایت ملت ایران از مردم مظلوم یمن

«محمدی لائینی» گفت: انقلاب اسلامی نعمت بزرگ خداوند است و باید در حفظ آن بکوشیم و جشن‌های این دهه را مردمی برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مرکز استان تقوا را مقدمه عمل صالح و شرط لازم دانست و اظهار داشت: تقوا بازدانده از کار حرام و نادرست است.

وی با گرامیداشت ولادت امام محمدباقر (ع) و تبریک ماه رجب افزود: اگر ظاهر انسان از باطنش بهتر باشد روز قیامت میزان و ترازوی عملش سبک می‌شود و باید کاری کنیم باطن از ظاهر بهتر باشد و از ریا و نفاق دوری کنیم.

محمدی لائینی با اشاره به فضیلت ماه مبارک رجب، خواندن ادعیه این ماه را توصیه کرد و با بیان اینکه لیله الرغائب اولین جمعه این ماه است، گفت: این شب بخشش‌های خداوند فراوان است و باید در گرفتن جوایز و عطیه‌ها سبقت بگیریم.

امام جمعه ساری ادامه داد: فناوری فضایی شاخصه بسیار مهم در پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود و ایران اسلامی در منطقه رتبه اول و در دنیا نیز رتبه یازدهم را دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه تالاب‌ها نقش مهمی در زیست محیط دارند و باید حفظ شوند، عنوان کرذ: ایران از نظر تنوع تالابی بسیار غنی است و از ۴۲ نوع تالاب دنیا ۴۱ نوع را در ایران داریم و باید حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در حفظ تالاب‌ها ضعیف هستیم و مشکلاتی داریم، گفت: برخی از سوءاستفاده کنندگان با خشک کردن تالاب‌ها اقدام به تصاحب آن می‌کنند و اجرای پروژه‌های کارشناسی نشده نیز خشکی تالاب را در پی دارد و باید مواظبت و حفاظت شوند.

امام جمعه ساری از برگزاری کنگره راهکار‌های گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه و کنگره آیت الله کوهستانی در سال آینده خبر داد و با اشاره به دیدار با بعضی از مراجع افزود: در این زمینه جلسات خوبی در قم برگزار شد.

وی با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی ۲۰۲۲ از ورزشکاران و مردم تشکر کرد و گفت: آیت الله گرائیلی از افتخارات استان بود و سرمایه‌ای را از دست دادیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر خداوند بزرگترین نعمت‌ها را به ما عنایت کرده است، عنوان کرد: پیروزی انقلاب، شکل گیری نظام جمهوری اسلامی، احیای امر اهل بیت (ع) و هر چه در این ۴۲ سال خوبی است از انقلاب و همت مسئولین جهادی است و ضعف‌ها و مشکلات از کم‌کاری‌ها و ناکارآمدی‌ها و سواستفاده برخی‌هاست.

امام جمعه ساری با بیان اینکه انقلاب نعمت بزرگ خداوند است که باید در حفظ آن بکوشیم و جشن‌های این دهه را مردمی برگزار کنیم، نسبت به آذین‌بندی سر درب منازل و مغازه‌ها تأکید کرد و بیان داشت: همچنین شهرداری و ارگان‌ها وظیفه خود را انجام دهند و باید در برگزاری این جشن ملی توجه کنیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: ۵ تحول پایان دادن به انحطاط و تحقیر، تبدیل رژیم سلطنت استبدادی به حکومت مردمی و مردم سالاری دینی، میدان‌داری جوانان، روحیه و باور ما می‌توانیبم و اتکا به توانایی داخلی به برکت تحریم از جمله دستاورد‌ها و تحولات بزرگ انقلاب اسلامی است.

محمدی لائینی با اشاره به جنایت علیه مردم مظلوم یمن گفت: طی روز‌های اخیر با قطع اینترنت و شبکه‌های اطلاع‌رسانی اقدام به بمباران شدید شهر‌ها و مردم بی‌پناه یمن شده است و همه ما از مردم بی‌پناه و مظلوم یمن حمایت می‌کنیم و با صدای رسا اعلام می‌کنیم ملت ایران برای همیشه از مظلوان جهان در برابر استکبار جهانی و بخصوص مردم بی‌پناه یمن حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما