شناسهٔ خبر: 52239354 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در ۴ سال؛

۵۲۴ طرح حوزه سلول‌های بنیادی تاکنون مورد حمایت قرار گرفته است

مطابـق آمار، طـی سـال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹، تعـداد ۵۲۴ طـرح حوزه سلول‌های بنیادی مـورد حمایت قـرار گرفته اسـت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ حوزه آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بر آن متمرکز شده است.

این حوزه تلاش دارد تا با رایزنی و مشارکت دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری، زمینه ایجاد و توسعه رشته مقاطع ذیربط، حمایت از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشــی، بسترسازی جهت توسعه زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی مناسب به منظور تقویت ســرمایه انســانی متبحر در حوزه دانش راهبردی پایه و بالینی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را فراهم آورده و دانش و منابع انسانی مورد نیاز کشور را برای ۱۰ سال آینده تامین کند.

تبیین نقشه راه جدید
تا پیش از استقرار مدیریت جدید ستاد در سال ۱۳۹۴، سه حیطه آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی در قالب سه کمیته مجزا راهبری می‌شده است که پس از آن، براساس نقشه راه و اهداف مندرج در برنامه

راهبردی ده‌ساله تدوین‌شده توسط مدیریت جدید، فعالیت‌های آن‌ها به صورت متمرکز و تحت عنوان مدیریت آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، تعریف شده است.

۷۳۲۰ نفـر - سـاعت داوری
در سـال ۱۳۹۵ کلیه طرح‌های تصویب شـده طـی سال‌های گذشته ساماندهی شد. مطابـق آمار، طـی سـال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹، تعـداد ۵۲۴ طـرح، مـورد حمایت ستاد قـرار گرفته اسـت.

در ایـن میان، تعـداد طرح‌هـای اختتام‌یافته، رشـد قابـل توجهـی داشـته و از ۱۰۸ طـرح در سـال ۹۵ بـه ۳۶۶ طـرح تـا پایـان سـال گذشته افزایش یافته اسـت. تا به ثمرنشسـتن این طرح‌هـا ۷۳۲۰ نفـر - سـاعت داوری صـورت پذیرفتـه و مقـالات متعـدد پژوهشـی و مـروری در زمینـه سـلول‌های بنیـادی و پزشـکی بازسـاختی در مجلات معتبـر بین‌المللـی بـه چـاپ رسـیده و دانشـجویان متعـددی از مقاطـع مختلـف تحصیلات تکمیلـی، فارغ‌التحصیـل شده‌انـد.

از جملـه طرح‌های مصوب ملـی کـه بـا رویکـرد توزیـع عادلانـه منابع در کشـور صـورت پذیرفته اسـت، حمایت از تاسـیس و راه‌اندازی مراکز جامع سـلول‌های بنیادی و پزشـکی بازسـاختی بوده کـه هم‌اکنون در مرحله اجرا، نظـارت و ارزیابـی است.

نظر شما