شناسهٔ خبر: 52232328 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آلمان:

اروپا بدون روسیه نمی‌تواند در صلح باقی بماند

یک مقام آلمانی در واکنش به تنش‌های اخیر با اوکراین، اعلام کرد که بدون روسیه نمی‌توان اروپا را در صلح نگه داشت.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - «لارس کلینگ بیل» یکی از رهبران حزب حاکم سوسیال دموکرات آلمان (SPD)، در واکنش به مناقشه اخیر برسر اوکراین، در جلسه پارلمان آلمان خواستار بیان شفاف عواقب هرگونه اقدام از سوی روسیه شد و اعلام کرد که اروپا بدون روسیه نمی‌تواند در صلح باقی بماند.

طبق گزارش اسپوتنیک، کلینگ بیل امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد: «صلح پایدار در اروپا بدون روسیه غیرممکن است، اما هرگونه تجاوز روسیه مستلزم اقدامات تلافی‌جویانه است. صلح بلند مدت در اروپا بدون روسیه غیرممکن است و فقط با روسیه امکانپذیر است.»

البته او در بخشی دیگر از سخنانش تأکید داشت که اقدامات بازدارنده شامل عرضه تسلیحات به اوکراین نمی‌شود.

روسیه بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی غرب و اوکراین مبنی بر این‌که تجمع نیرو‌های این کشور در نزدیکی مرز با اوکراین در تدارک حمله به کشور همسایه است را رد کرده است.

شب گذشته وزارت خارجه روسیه از تحویل پاسخ کتبی آمریکا به پیشنهادات امنیتی مسکو به «جان سالیوان» فرستاده آمریکا در روسیه، خبر داد.

پیش از این مسکو هشدار داده بود که اعمال تحریم علیه شخصِ «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، به او آسیب نمی‌رساند، اما از منظر سیاسی می‌تواند ویران کننده باشد.

اوایل ماه جاری میلادی آمریکا دستور تخلیه خانواده دیپلمات‌های خود را از اوکراین صادر کرد و به دنبال آن انگلیس نیز راه آمریکا را دنبال کرد و تصمیم گرفت بخشی از کارکنان سفارت خود را از اوکراین خارج کند.

به دنبال این اقدام شب گذشته نیز سفارت آمریکا در کی‌یف با اشاره به افزایش مناقشات برسر اوکراین، از شهروندان آمریکایی خواست این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما