شناسهٔ خبر: 52232293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شادی شهروندان تهرانی از صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی ۲۰۲۲

تهران- ایرنا- مردم تهران پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در برابر عراق و قطعی شدن صعود آن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور در خیابان ها به جشن و پایکوبی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنا، مردم تهران شامگاه پنجشنبه هفتم بهمن ماه پس از برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران در برابر عراق به خیابان‌ها و معابر پایتخت از جمله خیابان و میدان ولیعصر، میدان تجریش، خیابان‌های اطراف ورزشگاه آزادی و میدان آزادی آمدند تا این شادی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

سردی هوا سبب شده تا اغلب مردم در خودروها حضور داشته و پرچم ایران را از پنجره‌های خود به اهتزاز درآورند اما هستند کسانی که در پیاده روها نیز حضور دارند و بین مردم شیرینی پخش می کنند.

بارش باران نیز مانع از حضور مردم در خیابان های تهران نشده است و تعداد زیادی از مردم اعم از مردان و زنان و کودکان به همراه خانواده‌های خود با خواندن سرودهای حماسی، شعار «ایرا - قهرمان» و تکان دادن پرچم کشورمان به ابراز شادمانی می پردازند.

پس از پیروزی تیم ملی ایران در برابر تیم ملی عراق و صعود به جام جهانی، به دلیل نورافشانی در ورزشگاه آزادی، آسمان مناطق غرب تهران روشن و نورافشان شده است.

معابر میدان آزادی و فلکه دوم صادقیه به دلیل حضور مردم با ترافیک سنگین مواجه شده و خودروها و موتور سواران با بوق های ممتد و در دست داشتن پرچم ایران و عابران پیاده نیز با به صدا درآوردن بوق شیپور در حال جشن و سرور هستند.

نیروهای راهنمایی و رانندگی سعی دارند ضمن همراهی با مردم گره‌های ترافیکی را از معابر باز کنند.

سازمان زیباسازی شهر تهران نیز دقایقی پس از پایان بازی از بنر «به سفر قطر کردیم» بر سازه های تبلیغاتی شهر اکران کرد.

همچنین به همین مناسبت ویدیو مپینگ پرچم ایران در میدان آزادی اجرا شد و مجسمه مرمرین برج آزادی به رنگ پرچم سه رنگ ایران درآمد.

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی یک بر صفر مقابل تیم ملی عراق برای سومین دوره متوالی و در مجموع ششمین دوره به جام جهانی صعود کرد و به عنوان اولین تیم آسیایی بعد از قطر میزبان در این رویداد بین المللی حضور خواهد یافت.

نظر شما