شناسهٔ خبر: 52227531 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نبود نقدینگی مشکل بزرگ این روز‌های بورس

با گذشت بیش از ۱۵ ماه از زیان سهامداران در بازار سرمایه و محقق نشدن برخی وعده‌های مسئولان در حمایت از این بازار، اکنون قیمت بسیاری از سهام به کمتر از ارزش ذاتی خود رسیده و شرایط مناسبی و ایده آلی برای خرید سهام ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما: به عقیده کارشناسان، بازار سرمایه در روز‌های اخیر روز‌های سختی را تجربه کرد که بیشتر ناشی از چالش‌های بودجه بود. تغییر نرخ گاز شرکت‌های پتروشیمی و فولادی، کاهش دلار، نبود نقدینگی، مشارکت نداشتن بازارگردان‌ها و حقوقی‌ها در کلیت بازار از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر بورس بوده است که موجب ترس و نگرانی سهامداران شد، اما با این وجود، می‌توان گفت نبود نقدینگی مهمترین مشکل بازار سرمایه است.

پیش بینی می‌شود روند بازار در بهمن ماه و با شرایط فعلی، سخت باشد چرا که قیمت سهام شرکت‌ها به کمتر از ارزش ذاتی خود رسیده و نمودار‌ها هم نشان از کف قیمتی سهام دارند و به نظر می‌رسد چنین موقعیتی، شرایط مناسبی برای ورود پول جدید به بازار باشد.

گزارش شرکت‌های بزرگ هم نشان از وضعیت بسیار مساعد آن‌ها دارد و بسیاری از شرکت‌ها در سه ماه سوم سال، عملکرد مثبتی به نمایش گذاشتند و در دی‌ماه هم فروش بسیار جالبی ثبت کرده اند.

کارشناسان براین عقیده اند که اکنون فرصت مناسبی برای خریداران است و در این شرایط می‌توانند از موقعیت استفاده کرده و ورود کم ریسکی را تجربه کنند درحالیکه بازار سیگنال‌های قوی داده و از این به بعد مسیر جدیدی را تجربه خواهد کرد البته در این بین باید نقش صندوق تثبیت بازار سرمایه و حقوقی‌های فعال و بهبود تعامل فعالان بازار و دولت و نحوه مدیریت شرکت‌های دولتی را هم مد نظر قرار داد.

برچسب‌ها:

نظر شما