شناسهٔ خبر: 52225282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

ارتقاء تکنولوژی و ایجاد سایت جدید 16 روستای سلماس مصوب شد | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در شهرستان سلماس با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد:وضعیت توسعه ای شهرستان سلماس بررسی و برای توسعه دیتای روستاهای این شهرستان، ارتقاء تکنولوژی 14 روستا و ایجاد 2سایت جدید مصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اظهار کرد:در راستای توسعه زیرساخت های اینترنتی روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان سلماس  ارتقاء تکنولوژی 6 سایت همراه اول به منظور پوشش روستاهای چهریق علیا، بروشخواران، مغول،شیروانی، کله رش علیا و استون رش تا پایان سال جاری در برنامه قرار گرفت.

قاسم جلیلی نژاد در این جلسه ضمن اشاره به وضعیت موجود پوشش ارتباطی شهر و روستاهای شهرستان سلماس گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال آتی همه روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شوند.

وی به آمار 54درصدی پوشش اینترنت روستایی سلماس اشاره کرد و گفت:برای نزدیک شدن این شهرستان به متوسط استانی تکمیل و اتمام عملیات راه اندازی 2 سایت توسط شرکت های وب در روستاهای سنجی و خان تختی و ارتقاء تکنولوژی سایت های 8 روستای اوربان، زیندشت، آبگرم، شیره کی، اشنک(آشناک)،اجواج، هشتراک، علی بلاغی علیا تا پایان خرداد سال 1401در دستورکارقرار گرفت.

مدیر کل ارتباطات استان بیان کرد: توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در استان برای تحقق آن به جد پیگیر هستیم.

نظر شما