شناسهٔ خبر: 52223903 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

PSVR 2 تراکم پیکسلی ۸۰۰ در اینچ را برای هر چشم ارائه می‌کند

عملکردی بهتر نسبت به تمام هدست‌های موجود در بازار / gamesradar

صاحب‌خبر -

طبق گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا هر یک از چشم‌های هدست واقعیت مجازی پلی استیشن ۵ یا PSVR 2 تراکم پیکسلی حداکثر ۸۰۰ پیکسل در اینچ (PPI) را ارائه می‌کند که از این نظر نسبت به Oculus Quest 2 و نسخه اصلی PSVR برتری دارد.

«راس یانگ» تحلیلگر شناخته شده نمایشگر، در توییت اخیر خود توضیح می‌دهد که هدست PSVR 2 بیش از ۸۰۰ PPI را توسط هر یک از چشم‌های خود ارائه می‌کند که این میزان نسبت به ۳۸۶ PPI نسخه اصلی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن برای هر دو چشم، پیشرفت بسیار زیادی کرده است.

او همچنین توضیح می‌دهد که این هدست به جای نمایشگرهای میکرو، از نمایشگرهای RGB OLED با نمای مستقیم بهره خواهد برد که با این وجود میکرو نمایشگرهای OLED که بخش تحقیق و توسعه سونی در دسامبر گذشته آن را به نمایش گذاشتند، مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن هدست واقعیت مجازی پلی استیشن

سونی اخیرا در نمایشگاه CES به طور رسمی از این هدست رونمایی کرد و در آن زمان به وضوح تصویر ۲۰۰۰ در ۲۰۴۰ آن برای هر چشم اشاره شده بود. از جمله مشخصات آن می‌توان به رفرش ریت ۹۰ و ۱۲۰ هرتز و همچنین زاویه دید ۱۱۰ درجه اشاره کرد.

همچنین در این هدست‌های واقعیت مجازی، نمایشگر بسیار نزدیک به چشم کاربران قرار می‌گیرد که با این وجود تصاویر با وضوح بسیار زیادی دیده می‌شوند به طوری که چشمان شما می‌تواند طرح کلی هر پیکسل را درک کند. هر چه میزن PPI بالاتر باشد، دیدن پیکسل‌های جداگانه دشوارتر است. با این وجود اگر PSVR 2 واقعا بیش از ۸۰۰ پیکسل در هر اینچ برای هر چشم خود ارائه کند، می‌تواند واضح‌ترین هدست واقعیت مجازی باشد.

سونی همچنین در نمایشگاه CES از بازی Horizon: Call of the Mountain برای هدست PSVR2 رونمایی کرده بود که توسط استودیوهای گوریلا گیمز و فایراسپرایت ساخته می‌شود.

بررسی گیمینگ گلکسی زد فولد ۳

تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو

gamesradar

نظر شما